طبق اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی، شاهد رشد ۸.۵ درصدی قیمت مسکن طی بهمن و اسفند سال ۹۸ بوده‌ایم.

مسكن هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام عقبائی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه بهمن سال گذشته معاملات مسکن در بازار روند رو به رشد و موثری داشت، گفت: میزان معاملات در بهمن  و اوایل اسفند ماه رو به رشد بود که با ورود ویروس کرونا میزان معاملات به مرور روند کاهشی به خود گرفت.

او اظهار کرد: ویروس کرونا باعث شد که رونق معاملات مسکن از سکه بیفتد و ما از ابتدای اسفند تاکنون شاهد کاهش چشمگیر روند معاملات مسکن هستیم و آمارها نشان دهنده تعطیلی موقت بسیاری از مشاوران املاک است.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: با توجه به آن که امکان خرید و فروش و یا انعقاد قرارداد بین خریداران و فروشندگان مسکن در این شرایط وجود ندارد، بنابراین بسیاری از مشاوران املاک و همچنین فروشندگان مسکن دست نگه داشتند تا با برطرف شدن ویروس کرونا مجدداً معاملات خود را در این بازار از سر بگیرند.

عقبائی ادامه داد: بسیاری از فروشندگان و یا ساکنان واحدهای مسکونی اجازه ورود به واحدهای خود را به دلیل انتشار ویروس کرونا نمی‌دهند و همین موضوع زمینهساز تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها در این بخش شده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: طبق آمارهایی که ارائه شده قیمت مسکن نه تنها کاهش نیافته است بلکه رشد هم داشته و طبق اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت راه‌وشهرسازی طی بهمن و اسفند سال گذشته ما شاهد رشد ۸.۵ درصدی قیمت مسکن بوده‌ایم.

عقبائی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که در بهمن سال گذشته قصد خرید و فروش مسکن را داشتند اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی دست نگه داشتند به نظر می‌رسد که از اردیبهشت وارد این بازار شوند، به همین منظور در آینده نزدیک شاهد رونق گرفتن معاملات مسکن خواهیم بود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران درباره آخرین وضعیت قیمت مسکن بعد از کرونا یادآور شد: بعد از کرونا قیمت‌ها جهش چشمگیری نخواهند داشت و این بازار هم همانند سایر بازارهای موازی متناسب با نرخ تورم و برابر با عرضه و تقاضا خواهد بود.

عقبائی در پایان توضیح داد: باید منتظر ماند و دید بعد از کرونا بازار و اقتصاد کشور به چه سمت و سویی حرکت می‎کند اما در این شرایط تمامی بخش‎ها برای جلوگیری از جهش قیمت‎ها باید تلاش کنند.

کد خبر 506517

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha