مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: این استان ازنظر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا به مرز ورود به وضعیت سفید نزدیک شده است و باید این شرایط تقویت و ادامه یابد.

شورای آموزش‌وپرورش همدان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی آزادبخت چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در جلسه اعضای شورای آموزش‌وپرورش همدان اظهار داشت: این استان درزمینهٔ غربالگری، بیماریابی و مداوا خوب عمل کرده و درخشید و علت این موفقیت همراهی مردم و فرهنگ غنی همدان بود که معلمان در این فرهنگ‌سازی نقش ویژه داشتند.

وی نقش کادر سلامت دانشگاه علوم پزشکی را در مقابله با کرونا شایسته قدردانی دانست و افزود: این استان با تکیه‌بر فرهنگ توانسته است بر ویروس کرونا چیره شود که امید می‌رود با همراهی مردم بتوان زنجیره این ویروس را قطع کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان یادآوری کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا باور پیشتاز بودن جامعه پزشکی ایران در جهان برای برخی‌ها سخت بود اما هم‌اینک می‌توان به‌وضوح این موضوع را درک کرد و علت این پیشتازی وجود نیروی انسانی مؤثر و تأثیرگذار است.

آزاد بخت ادامه داد: همواره تأثیرگذاری نیروی انسانی بهتر از تجهیزات بوده بنابراین پیشگامی جامعه پزشکی ایران در جهان، نتیجه تعلیم و تربیت آن‌ها در آموزش‌وپرورش توسط معلمان توانمند و دلسوز است.

وی اضافه کرد: دشمنان نظام امثال شهید مطهری را بهتر شناخته و نسبت به ترور آن‌ها اقدام کردند چراکه سخنان چهار دهه پیش این شهید هنوز هم برای دهه کنونی کاربرد دارد و گویی برای امروز صحبت کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: آموزش مجازی دانش آموزان نمونه بارز تبدیل تهدید فضای مجازی به فرصت است، قرار گرفتن همدان جزو سه استان موفق درزمینهٔ آموزش مجازی مایه مباهات و افتخار برای این استان است.

آزاد بخت تأکید کرد: نگرانی‌هایی درباره دسترسی دانش آموزان ساکن مناطق روستایی و محروم به نرم‌افزار شاد وجود دارد که باید با پشتیبانی مالی و معنوی زمینه آموزش این افراد را مهیا کرده و برای پوشش ۱۰۰ درصدی جامعه هدف تلاش کرد.

وی پیشنهاد یکی از معلمان باسابقه حاضر در این جلسه مبنی بر تهیه تبلت های ویژه آموزش را پیشنهادی کاربردی دانست و خواستار پیگیری این موضوع از وزارت آموزش‌وپرورش برای تدوین راهکارهایی برای عملیاتی شدن این پیشنهاد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: نشستی با سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی همدان به‌منظور تأمین تبلت برای دانش آموزان ساکن مناطق محروم برگزار شد اما میزان تبلت های موجود در این مجموعه نسبت به آمار موردنیاز آموزش‌وپرورش ناچیز بود.

مهرداد نادری فر اضافه کرد: بنابراین باید از دیگر ظرفیت‌های برای تأمین این‌گونه تجهیزات بهره گرفت که در این راستا آموزش‌وپرورش همدان می‌تواند از ظرفیت خیرانی که در ساخت‌وساز فعال هستند استفاده کند.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال تعطیلی مدارس پس از شیوع کرونا اعتبار تخصیص‌یافته برای مقابله با اعتیاد در آموزش‌وپرورش همدان معطل و بدون استفاده مانده است که می‌توان از آن برای تأمین نیازهای کنونی این اداره کل بهره گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: البته تغییر سرفصل هزینه کرد اعتبارات نیاز به تصویب آن در نشست اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان دارد.

در سال تحصیلی جاری نزدیک به ۲۲ هزار معلم و نیروی کار در بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه همدان دانش‌آموزان را تعلیم می‌دهند.

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مرتضی مطهری در تقویم ملی به‌روز معلم نام‌گرفته است.

کد خبر 506506

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha