رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که شهروندان بدون ماسک اجازه ورود به مترو، اتوبوس و تاکسی را نخواهند داشت.

محمد علیخانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره ساز و کار اجباری شدن ماسک در مترو، تاکسی و اتوبوس گفت: در حال حاضر مصوبه کلی مطرح و با آن موافقت شده است و برای اجرا باید منتظر جزییات مصوبه بود. پیشنهاد ما این است که در ایستگاه‌هایی که حمل و نقل عمومی جریان دارد مکان‌هایی در نظر گرفته شود و ماسک در صورت امکان از طرف دولت به صورت رایگان تامین شود و یا به قیمت دولتی و مناسب توزیع شود.

او ادامه داد: باید منتظر ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم تا مشخص شود درباره نحوه تامین ماسک چه تصمیمی گرفته شده است.

علیخانی در خصوص قیمت‌ ماسک‌هایی که قرار است در ایستگاه‌های مشخص در اختیار شهروندان قرار گیرد؟ گفت: دولت ممکن است قادر به تامین این حجم عظیم ماسک به صورت رایگان نباشد و احتمالا با قیمت مناسب تامین و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

او در پاسخ به این سوال که با این مصوبه آیا از ورود افراد بدون ماسک به وسائل حمل و نقل عمومی از مترو گرفته تا تاکسی و اتوبوسرانی ممانعت می‌شود یا خیر؟ گفت: اگر کسی از ماسک استفاده نکند، قاعدتا از ورود آنها جلوگیری می‌شود و اجازه ورود به وسیله نقلیه به او داده نخواهد شد. البته در اجرای این طرح با شهرداری و مدیران مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی جلساتی خواهیم داشت و بر اساس مصوبه چگونگی اجرای آن را مشخص خواهیم کرد.

کد خبر 506445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha