شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

خیابان بوکان، خیابانی پرآوازه است که بخش جنوبی آن در محله امامزاده قاسم(ع) و بخش شمالی‌اش در محله گلابدره در منطقه یک قرار دارد. این خیابان هم از جمله خیابان‌های پرقصه تهران است. 

بوکان

به گفته اهالی این خیابان بلند قصه‌هایش هم سر دراز دارد. 
«ابوالفضل ربیعی» شورایار محله امامزاده قاسم(ع) درباره این خیابان قدیمی و شلوغ می‌گوید: «20 سال پیش خیابان بوکان معروف به خیابان کوهستان یا تپه نصیری بود. بعد از انقلاب وقتی پسر یکی از اهالی منطقه در 15 سالگی در جنگ تحمیلی شهید شد اسم تپه نصیری به نام شهید لطف‌الله‌بوکان تغییر یافت.» 
شورایار محله امامزاده قاسم(ع) درباره تغییر و تحولات این خیابان می‌گوید: «انتهای خیابان شهید بوکان به کوه می‌رسد و دیگر خانه‌ای آنجا نیست و پر از سبزه و چمن و گیاهان منطقه‌ای است. از قدیم این خیابان پاتوقی برای کوهنوردان بود. معمولاً کوهنوردان تهرانی و شمیرانی برای کوهنوردی این مسیر پرپیچ و خم و سربالایی را پیاده می‌رفتند که هنوز هم گاهی مسیر کوهنوردان است. اما از وقتی شهرنشینی به حاشیه‌های تهران رسید و برج‌سازی باب شد این خیابان هم یکی از گزینه برج‌سازان شد و روی همه تپه‌ها برج کنار برج ساختند. گاهی غروب‌ها از سر و صدا و رفت‌وآمد دلتنگ خیابان 20سال پیش محله می‌شویم.»

کد خبر 506425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha