مدیر کل اداره استاندارد استان ایلام گفت: با توجه به این‌که تنها یک واحد تولیدکننده الکل طبی ۹۶ درصد دارای علامت استاندارد در استان وجود دارد، بقیه‌ تولیدکننده‌ها در استان ایلام فاقد علامت استاندارد هستند.

اتانول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مهناز همتی ظهر چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت گفت: اداره کل استاندارد ایلام با توجه به وظیفه ذاتی خود که تامین سلامت و ایمنی مردم است، همچون سایر دستگاه‌های سلامت‌محور، محصولات مشمول استاندارد اجباری مورد استفاده در ایام کرونا از جمله کیفیت محصولاتی چون الکل طبی ۹۶ درصد (اتانول ) را تحت نظارت قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر، فقط یک واحد تولیدکننده الکل طبی ۹۶ درصد در استان ایلام دارای علامت استاندارد وجود دارد و اگر واحدهای تجاری و تولیدکنندگان دیگر با نام تولید در ایلام فعالیت می‌کنند، فاقد پروانه و علامت استاندارد هستند.

مدیر کل اداره استاندارد استان اظهار کرد: با شیوع کرونا ویروس و لزوم استفاده از مواد ضدعفونی الکل نمونه‌برداری از این فراورده پرکاربرد در استان آغاز شد و با استاندارد ملی مربوطه مطابقت داده شده و نتیجه به دستگاه‌های نظارتی اعلام شده است.

وی یادآور شد: با آغاز ماه مبارک رمضان و به دلیل حساسیت مصرف کالاها به‌خصوص در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، در حوزه صنایع غذایی، طرح بازرسی و کنترل بازار حالت ویژه و ضربتی پیدا کرده است.

همتی با بیان این‌که با اجرای این طرح از طریق آزمون‌ها و کنترل‌هایی که بر روی کالاهای مصرفی و مورد نیاز شهروندان صورت می‌گیرد تا از رسیدن مواد غذایی سالم بهداشتی و باکیفیت به دست روزهداران اطمینان حاصل شود تاکید کرد: در اجرای این طرح انواع کالاهای پرمصرف از جمله کشک مایع، شیر پاستوریزه و استریلیزه، قند، شکر، چای سیاه، پنیر لاکتیکی، پنیر خامه‌ای، مایع و ژل ظرف‌شویی و سدیم هیپوکلریت از سوی تیم‌های نظارتی استاندارد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به افزایش میزان مصرف زولبیا و بامیه در این ماه ضمن هشدار نسبت به تولید غیراستاندارد این محصول گفت: تولیدکنندگان موظفند برای تولید این محصول از روغن‌های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت مقاومند، استفاده کنند.

همتی از بازرسی مستمر ترازوهای مورد استفاده اصناف در این استان نیز خبر داد و یادآور شد: به دلیل تولید و عرضه بیشتر کالاهای مصرفی، کنترل و آزمون ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه و فروش این کالاها با جدیت بیشتری در دستور کار این اداره کل قرار دارد و به طور دوره‌ای و مستمر این مراکز مورد پایش و سنجش قرار می‌گیرند.

کد خبر 506411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha