چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

مدیرکل گمرکات خراسان‌ جنوبی گفت: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان‌جنوبی در فروردین‌ماه۹۹، ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۳۹ دلار بوده است.

گمرک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدعلی خاشی با اشاره به ارائه خدمات گمرکی به ۱۶۸ مسافر ورودی و خروجی از گمرک ماهیرود طی امسال، اظهار کرد: از این تعداد ۱۹ مسافر ورودی و ۱۴۹ مسافر خروجی بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافران ورودی ۹۹ درصد و خروجی ۸۴ درصد کاهش داشته است.

وی از ترانزیت ۸۷ دستگاه کامیون به وزن ۳ میلیون و ۷۵۷ هزار و ۹۵۱ کیلوگرم طی یک ماه گذشته خبر داد و بیان کرد: فوفل، کود اوره، پنل خورشیدی از کشور اندولزی، چین و ترکمنستان از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌ جنوبی افزود: صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال ۱۸۲ فقره اظهارنامه به وزن ۵۶ هزار و ۹۴۷ تن و ارزش چهار میلیون و ۸۳۶ هزار و ۶۲۲ دلار بوده است.

وی اضافه کرد: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۴ درصد و وزن ۱۳ درصد کاهش داشته است.

خاشی اعلام کرد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان شامل صیفی‌جات، سیمان، تخم‌مرغ خوراکی، خوراک آماده طیور، گازوئیل، هیدروکربن سبک، خرما، کاشی و سرامیک، تانکر فلزی و نمک بوده که عمده این اقلام به کشورهای ترکیه و آذربایجان صادر شده است.

وی مطرح کرد: همچنین از محل ماده ۱۱۶، ۴۸۰ فقره پروانه به ارزش ۱۸ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۷۱۷ دلار به وزن بیش از ۷۶ هزار و ۹۰۱ تن صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۱۵۴ درصد و وزن ۴۵ درصد افزایش یافته و عمده اقلام خروجی شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور، ایزوگام بوده است.

خاشی با اشاره به اینکه در بخش امانات پستی تاکنون هفت فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۹۵۸ دلار به وزن ۶۷ کیلوگرم تشکیل شده است، عنوان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش و گوشی همراه است که به کشورهای مجارستان، انگستان، کانادا و آلمان صادر شده است.

خاشی خاطرنشان کرد: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان‌ جنوبی طی فروردین‌ماه امسال ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۳۹ دلار بوده که این میزان نسبت به دوره مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۳ درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری ۶۶ درصد افزایش داشته است.

وی به واردات قطعی در گمرکات استان اشاره کرد و گفت: طی فروردین‌ماه امسال سه فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۳۷ هزار و ۸۰۸ دلار و به وزن ۳۳ تن تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۲ درصد و وزن ۱۹۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 506380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha