مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این سازمان در سال ۹۹ به دنبال پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در چارچوب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و تولیدی است.

تولیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود سیجانی افزود: فعالان اقتصادی استان علاوه بر فعالیت در زمینه تولید در زمینه مسئولیت اجتماعی خود در مبارزه با کرونا فعالیت زیادی کردند و کمک‌های بسیاری را به بخش درمانی قم داشتند.

سیجانی تامین تسهیلات مورد نیاز بخش تولید استان قم را ضروری دانست و بیان کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز و تسهیل واردات مواد اولیه و قطعات و ماشین آلات برای این بخش اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: برای این که بخش تولید به جهش برسد، باید تحریک تقاضا در جامعه انجام شود، به بخش موادغذایی به دلیل شیوع کرونا آسیب رسید و این مساله به خصوص در استان قم در زمینه سوهان نمایان است.

این مسئول افزود: امسال به نام جهش تولید نامگذاری و پنج راهبرد برای جهش تولید در استان قم شناسایی شد، تکمیل و راه‌اندازی ۱۸۰ واحد صنعتی، فعال سازی ۲۵ تولید راکد، بازسازی و نوسازی ۲۰ واحد تولیدی و افزایش ظرفیت تولید ۴۵ واحد تولیدی از جمله اهداف استان قم در زمینه جهش تولید در سال جاری است.

سیجانی عنوان کرد: همزمان با شیوع کرونا و محدودیت در رفت و آمد مردم، فرصتی برای توسعه فروش اینترنتی در استان فراهم شد و توزیع اقلام بهداشتی به صورت اینترنتی به فروش رسید.

وی ادامه داد: به دنبال برگزاری نمایشگاه ساخت داخل در استان قم هستیم، شناسایی و داخلی سازی ۱۵ ماده اولیه وارداتی را در سال جاری هدف گذاری کردیم، اگر ماده‌ای ساخت داخل شد، باید دولت در واردات آن ماده محدودیت ایجاد کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: این سازمان در سال جاری به دنبال پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان در چارچوب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بازسازی و تولیدی است که اجرای این برنامه مستلزم مشارکت و همراهی بانک‌های قم در اعطای تسهیلات و توثیق وثایق است.

سیجانی تصریح کرد: از جمله پیشنهادات برای دستیابی به جهش تولید، تسریع در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای تولیدی و طرح‌های صنعتی از قبیل زمین، آب، برق و گاز و تامین و تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای (ماشین آلات و قطعات) برای واحدهای تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شرایط و تسهیلات لازم برای انجام مطالعات تهاتری (تبادل کالا با کالا) در راستای رونق صادرات و تغییر نگرش و تسهیل امور و همراهی منابع طبیعی استان قم برای سرمایه گذاری و فعال کردن واحدهای راکد از جمله پیشنهادات برای دستیابی به جهش تولید است.

کد خبر 506372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha