مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

بازارچه صنایع‌دستی سعدالسلطنه قزوین که از اسفند ۹۸ به دلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان تعطیل شده بود، بازگشایی شد.

بازارچه صنایع دستی سعدالسلطنه قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین که متولی بهره‌برداری از این مجموعه است، گفت: این تصمیم به دنبال اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان بازگشایی بازارهای مسقف با رعایت فاصله گذاری اجتماعی اتخاذ شد.

آرش رشوندآوه افزود: تنها فروشندگان صنایع دستی در این مجموعه که در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام و گواهی سلامت دریافت کرده‌اند امکان فعالیت دارند و رستوران‌ها و کافه‌های سرای سعدالسلطنه همچنان تعطیل هستند.

وی بیان کرد: ساعت‌کاری در این مجموعه براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ۹ تا ۱۸ تعیین شده است.

این مسئول گفت: به بهره‌برداران حجره داران این مجموعه برای رعایت نکات بهداشتی توصیه‌های لازم انجام‌شده و همچنین برای کنترل بهتر ورود و خروج افراد و همچنین پیشگیری از رفت و آمد معمول شهروندان و برای اینکه تردد در این بازار با توجه به لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی فقط مختص خریداران باشد، تنها در شمالی و اصلی کاروانسرای سعدالسلطنه در ساعت‌های اعلام شده باز خواهد بود.

۱۲۷ واحد در سرای سعدالسلطنه مشغول به فعالیت هستند که عمده آنها به تولید و عرضه صنایع‌دستی می‌پردازند.

کاروانسرای سعدالسلطنه معروف به سرای سعدالسلطنه و یکی از بناهای دوره قاجاریه و از اماکن گردشگری مهم قزوین به شمار می‌رود.

این مجموعه با ۲۳۰ حجره و دارای چندین راسته، که در کنار مجموعه بازار سنتی قزوین قرار دارد در اوایل دهه ۹۰ از سوی شهرداری مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و از آن پس به عنوان بازار صنایع دستی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مکان همچنین در مناسبت‌های مختلف به ویژه ایام نوروز محل برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در سطوح ملی و استانی است.

کد خبر 506360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha