مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به تدریج آغاز به‌کار می‌کنند.

هتل

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید «حسن حسینی» چهارشنبه ۹ اردیبهشت افزود: تصمیم تدریجی در بازگشایی هتل و آژانس‌های مسافرتی استان مصوبه نشست قرارگاه پدافند زیستی استان است.

وی اظهار کرد: با توجه به بازگشایی این تاسیسات نظارت‌های بهداشتی با قوت بیشتری ازسوی ناظران معاونت گردشگری و سایر دستگاه‌های ناظر اعمال می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: امید است گردشگری به زودی همچون گذشته در ایران و دنیا به حالت قبل بازگردد.

حسینی افزود: از ابتدای اردیبهشت‌ماه ترددهای بین استانی آغاز شده، در این ایام نظارت بر فعالیت‌های گردشگری با توجه ویژه به‌سلامت مردم، هدف و اولویت اصلی ما خواهد بود.

وی اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و مراکز اقامتی در صورت تمایل می‌توانند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغ‌شده خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ظرفیت‌های گردشگری اکوتورسیم در استان مرکزی در این فصل بسیار متنوع است و این سرزمین ناشناخته یکی از مناطق بکر ایران در صنعت گردشگری اکوتوریسم محسوب می‌شود.

حسینی افزود: استان مرکزی مراسم آئینی سنتی مذهبی دیرینه دارد و خیلی از این آیین‌ها از گذشته‌های دور به ما رسیده است، همین قدمت بالا بر جذابیت این آیین‌ها افزوده و خیلی از گردشگران تمایل دارند آن را از نزدیک مشاهده کنند.

شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و واحدهای گردشگری استان موجب وارد آمدن ۷۵ میلیارد ریال خسارت به این صنعت در استان مرکزی شد.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 506279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha