مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۲ طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام روز پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۹۹ با حضور رئیس‌ جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می‌شود و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ویدئو کنفرانس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی‌ پوراحمد اظهار کرد: در این آیین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، شبکه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت ۲۲۰۰ هکتار و طول ۳۹ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ارزی ۵۰ میلیون یورویی و ۳ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارهای دولتی توسط رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف این طرح تامین آب و توسعه اراضی کشاورزی به وسعت ۲۲ هزار هکتار، کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی و ایجاد اشتغال پایدار برای ۵۵۰۰ نفر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام پروژه آبیاری سد مخزنی گلال با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی را از دیگر پروژه‌های مهم افتتاحی توسط رئیس‌ جمهوری دانست و افزود: ظرفیت سرریز این سد ۸۹۰ متر مکعب بر ثانیه با حجم  ۱۹.۳۵ میلیون متر مکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون متر مکعب است.

پوراحمد یادآور شد: هم‌اکنون آب پتروشیمی ایلام از آب‌ شرب تامین می‌شود که با بهره‌برداری از سد گلال کمبود آب‌ شرب مردم این استان رفع خواهد شد.

به گفته وی با بهره‌برداری از سد مخزنی گلال، امکان تنظیم آب سطحی این رودخانه به میزان ۱۴.۳ میلیون متر مکعب در سال را برای تامین نیازهای مجتمع پتروشیمی میسر می‌سازد.

کد خبر 505973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha