معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای به حداقل رساندن عواقب منفی اقتصادی ناشی از گسترش ویروس کرونا و جلوگیری از کمبود کالاهای مهم اجتماعی در کشورهای عضو این اتحادیه همه آن‌ها را از پرداخت عوارض گمرکی کالاهای مهم وارداتی معاف کرده است، فهرست این کالاها در سایت سازمان منتشر شده است.

کمرک بوشهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده افزود: صادرکنندگان بوشهری می‌توانند با در نظر گرفتن تأمین نیاز داخل کشور به‌عنوان اولویت نخست نسبت به صادرات کالاهای اعلام‌شده برای مقابله با کرونا به منطقه اوراسیا اقدام کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: فهرست کالاهای صادراتی مشمول تعرفه صفر برای واردات به اوراسیا شامل برخی محصولات کشاورزی و غذایی (سیب‌زمینی، پیاز، سیر، کلم، هویج، فلفل، چاودار، برنج دانه بلند، گندم‌سیاه، آب‌میوه و غذای آماده کودک) و برخی محصولات دارویی و کالاهای پزشکی آماده (آندوسکوپ، دماسنج بدون تماس، پیپت‌های پزشکی یک‌بارمصرف) از نیمه دوم فروردین تا ۱۰ تیرماه سال ۹۹ است.
محمدزاده افزود: فهرست کامل اقلام صادراتی برای مقابله با کرونا در منطقه اوراسیا در سایت سازمان توسعه تجارت ایران اعلام‌شده است.

 اوراسیا (EAEU) یک اتحادیه اقتصادی است که اعضای آن بیشتر کشورهای شمال منطقه اوراسیا، در شرق اروپا هستند.

معاهده تشکیل این اتحادیه در ۲۹ می ۲۰۱۴ توسط بلاروس، قزاقستان و روسیه امضا شد و از یکم ژانویه ۲۰۱۵ اجرا شد.

کد خبر 505938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha