مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها بزرگترین کمک دولت به صنعت متضرر گردشگری پس از کرونا خواهد بود.

یزد نوروز

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سیدمصطفی فاطمی» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پس از کرونا دولت می‌تواند اقدامات زیادی برای حمایت از صنعت گردشگری مانند کمک‌های بلاعوض، پیش خرید هتل‌ها و موارد مشابه انجام دهد، اما در شرایطی که کشورمان با کمبود منابع مواجه است، تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند با احیا و ترویج دوباره سفر، بزرگترین کمک به صنعت گردشگری باشد.

وی به تعطیلات پیوسته و نامتوازن در طول سال اشاره و اظهار کرد: ایجاد تعطیلات محدودی مانند عید فطر هر چند موثر است اما نمی‌تواند در توزیع سفر و بازه زمانی سفر موثر باشد، در حالی که تعطیلی پنجشنبه‌ها بهترین عامل در توزیع زمانی و مکانی سفر محسوب می‌شود.

فاطمی ادامه داد: ایران و جیگودی تنها کشورهای جهان هستند که تعطیلات یک‌روزه جمعه دارند. بیشتر کشورهای دنیا تعطیلات دوروزه یا تعداد بیشتری تعطیلات رسمی دارند که این عامل کمک شایانی به توسعه گردشگری منطقه‌ای و داخلی این کشورها کرده است.

وی افزود: تعطیلی پنجشنبه‌ها به کاهش مصرف انرژی، افزایش راندمان کار و ایجاد نشاط اجتماعی و موارد دیگر کمک خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: افزایش تعطیلات از یک روز به دو روز و افزایش تعطیلات رسمی در توسعه گردشگری داخلی کشورها موثر بوده است. کشورهای توسعه یافته‌ای مانند انگلیس و استرالیا با احتساب تعطیلی پایان هفته، سالانه ۱۱۴ روز شنبه‌ها و یک شنبه‌های تعطیل دارند. این رقم در برخی از کشورهای گردشگرپذیر مانند فرانسه به بیشتر و تا  ۱۱۸ روز تعطیلی می‌رسد، این در حالی است که کشور ما فقط ۷۸ روز تعطیل دارد.

فاطمی افزود: اقتصاد گردشگری، جبران‌کننده تعطیلات در این کشورهاست، زیرا گردشگری محرک سایر اقتصادها مانند صنایع و صادرات است. علاوه بر آن توزیع سفر در این کشورها منجر به شناخته شدن و استفاده از تمام جاذبه‌ها شده است.

کد خبر 505936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha