مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به بارندگی‌های سیل‌آسای فروردین سال ۹۸ و ایجاد خسارت در بخش‌های مختلف گفت: ۹۴۰ میلیارد ریال از اعتبارات پیش‌بینی شده تخصیص یافت.

اعتبارات سیل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، وحید محمدی‌تبار افزود: از این میزان ۵۹۰ میلیارد در حوزه زیرساخت‌های عمومی و ۱۷۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: مبلغ پرداخت شده در بخش کشاورزی به متقاضیانی که در سامانه سجا ثبت نام کردند در قالب تسهیلات و بلاعوض بوده است.

محمدی‌تبار افزود: بارندگی‌های سیل آسای فروردین سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف وارد که تنها درصد کمی از این میزان تخصیص یافت.

وی بیان کرد: از این میزان چهارهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به زیرساخت‌ها آب، برق، کشاورزی واحد های مسکونی شهری و روستایی بوده است.

محمدی‌تبار افزود: میزان خسارت بارندگی سال ۹۹ بسیار کمتر از سال گذشته بوده که تاکنون هیچ‌گونه اعتباری تخصیص داده نشد.

وی اضافه کرد: شدت بارندگی‌های سال ۹۷ به گونه‌ای بوده که به بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، حمل و نقل و زیرساختی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در شهرستان کهگیلویه و شهر یاسوج خسارت وارد شده است.

به گفته محمدی‌تبار از سوی سازمان مدیریت بحران کشور مبلغ ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض به زلزله زدگان در شهرهای مختلف استان ابلاغ شده بود.

کد خبر 505923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha