مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: انتقال آب‌گرم دهلران یکی از مطالبات بحق مردم شهر دهلران بود که با حضور جمعی از مسئولان امروز سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۹۹ کلنگ‌زنی شد.

آب‌گرم دهلران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، احمد کرمی در آیین کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب‌گرم دهلران اظهار کرد: انتقال آب‌گرم دهلران با حضور امام‌جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان کلنگ‌زنی شد. این خواسته مردم در سفر استاندار ایلام به شهرستان دهلران مطرح شده بود.

وی افزود: چشمه‌های آب‌گرم دهلران یک ظرفیت خوب گردشگری است، ولی آب این چشمه‌ها خسارت‌های زیادی به تأسیسات شهروندان وارد کرده که طرح مطالعات آن انجام شده است.

معاون عمرانی استانداری ایلام اظهار کرد: طرح هدایت چشمه‌های آب‌گرم دهلران در ۲ فاز اجرا خواهد شد که با انتقال آن به پایین‌دست برای تأمین حقابه کشاورزی جنوب شهر دهلران نیز استفاده خواهد شد.

کرمی افزود: با انتقال و هدایت چشمه‌های آب‌گرم دهلران قطعاً بخش زیادی از مشکلات ناشی از گازهای گوگردی در فضای شهر دهلران به‌خصوص خسارت‌های ناشی از آن رفع خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: برای اجرای این طرح از منابع گوناگونی از جمله سیل استفاده شده و با نگاه مثبت استاندار، امسال اعتبار خوبی برای ادامه پروژه تخصیص خواهد یافت تا کار به سرانجام برسد.

۱۱ میلیارد تومان برای فاز اول ساماندهی آب‌گرم دهلران هزینه می‌شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام نیز گفت: پروژه ساماندهی چشمه‌های آب‌گرم و اجرای سیستم انتقال آب به اراضی کشاورزی جنوب دهلران با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به پیمانکار واگذار شده است.

علی پوراحمد افزود: خط انتقال این پروژه به طول ۶ کیلومتر است که با لوله پلی‌اتیلن با قطر ۷۰۰ میلی‌متر صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: این پروژه در ۲ فاز انتقال و تصفیه انجام‌می‌شود که در حال حاضر فاز اول آن که خط انتقال باشد، به پیمانکار واگذار شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای ایلام افزود: هدف از اجرای این طرح حذف گازهای گوگردی و رفع معضل زیست‌محیطی ناشی از آن است.

پوراحمد تصریح کرد: طرح مطالعاتی این پروژه در سال ۹۴ شروع شد و در سال ۹۷ به اتمام رسید. برای طرح مطالعاتی آن ۳۰۰ میلیون اعتبار تومان هزینه شده است.

وی گفت: این طرح در صورت تأمین اعتبار لازم، تا پایان ۹۹ تکمیل خواهد شد.

کد خبر 505918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha