رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال پنج طرح بزرگ و تاثیرگذار در بخش صنعت استان به بهره‌برداری می‌رسد که برای این پنج طرح در مجموع ۱۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده، که با افتتاح آن شاهد جهش بالایی در میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های صنعتی استان، تولید و اشتغال مستقیم خواهیم بود.

کارخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رضا فیروزه روز سه‌شنبه نهم اردیبهشت اظهار داشت: و با بهره‌برداری از آن برای حدود هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین، از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری است که بر اساس جواز صادر شده، ظرفیت تولید آن ۷۲ هزار تن است و برای حدود ۲۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.  

فیروزه  با بیان این‌که طبق جواز صادره، میزان سرمایه‌گذاری این طرح سه هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال اعلام شده، افزود: مجموعه آذین فورج اسفراین هم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که میزان سرمایه‌گذاری مندرج در جواز تاسیس مربوطه پنج هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است و ۵۰۰ نفر را جذب کار خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ظرفیت تولید در این پروژه‌ها، ۳۰ هزار تن در سال است.

وی خاطرنشان کرد: تولید گرانول ترکیبی بر پایه کربنات کلسیم دیگر طرحی است که به علت شیوع ویروس کرونا، با تاخیر در اجرا روبه رو شده است اما سرمایه گذار، مرحله نخست آنرا امسال به بهره‌برداری می‌رساند.

فیروزه گفت: محصولات این واحد تولیدی، گرانول ترکیبی بر پایه کربنات کلسیم و انواع محصولات کاغذی از کربنات کلسیم است و ظرفیت آن تولید ۸۸ هزار تن محصول در سال است که ۳۰ هزار تن انواع محصولات کاغذی را شامل می‌شود و این طرح برای ۱۱۵ نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی اظهار داشت: همچنین بهره‌برداری از شرکت تولیدی انوع قوطی فلزی کنسروجات و رب و درب آسان باز شو (easy open)، که از اهمیت ویژه‌ای در حوزه بسته بندی صنایع غذایی است، از طرح‌های افتتاحی امسال در فاروج است که میزان سرمایه‌گذاری مندرج در جواز آن هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال ذکر شده است.  

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و بیش از ۳۱۶ واحد صنعتی در آن دایر است.

کد خبر 505882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha