معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد به احصا مشکلات زیرساختی تجهیزات و نیروی انسانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: مشکل پهنای باند اینترنت دانشگاه مرتفع شد که خوشبختانه پهنای باند به ۲ برابر رسید.

دانشگاه شهر‌کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل ایسنا، حمدالله مشتاقی‌بروجنی، معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و به محض دریافت خبر از سوی وزارت علوم، دانشگاه شهرکرد نیز همانند سایر دانشگاه‌ها شروع به آماده‌سازی زیرساخت‌ها و برگزاری کلاس‌های مجازی کرد.  

وی از برگزاری کلاس‌های مجازی از اواخر اسفندماه سال ۹۸ خبر داد و تصریح کرد: از همان زمان کلاس‌ها به صورت آفلاین برگزار شد اما از هفته جاری برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری کلاس‌های بر خط دانشجویان مقطع دکتری صورت گرفته و از هفته آتی نیز کلاس‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.  

مشتاقی افزود: اساتید دانشگاه نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی کلاس‌های درسی خود را برگزار می‌کنند.  

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد به احصا مشکلات زیرساختی تجهیزات و نیروی انسانی اشاره کرد و ادامه داد: مشکل پهنای باند اینترنت دانشگاه با مدیریت ریاست دانشگاه و ارتباط با رئیس اداره مخابرات مرتفع شد که خوشبختانه پهنای باند به ۲ برابر رسید.  

مشتاقی اضافه کرد: سرورهای دانشگاه ظرفیت ذخیره‌سازی لازم را نداشت، تعطیلی مشاغل سبب شد تا شرکت‌های خصوصی فعالیت نداشته باشند، به علاوه مردد بودن این شرکت‌ها برای فروش مزید بر علت شد، اما با ۲شرکت قرار دادی منعقد شده و ثبت سفارش انجام شد.  

وی برگزاری امتحانات پایان ترم را منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه احتمالا کلاس‌های مجازی تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت، در صورت پایان شرایط و اعلام ستادملی، امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود.  

معاون آموزشی دانشگاه شهرکرد از برگزاری کلاس‌های فشرده برای دروس عملی به مدت ۲ ماه پس از اعلام وزارت علوم خبر داد و خاطرنشان کرد: ترم تابستانه نخواهیم داشت و پیش‌بینی ما برای برگزاری دروس عملی برای تابستان است که در ادامه همین ترم خواهد بود.

کد خبر 505871

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha