رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تاکید کرد رای آنها درباره پرونده دیدار سپاهان و پرسپولیس قطعی است.

سپاهان

به گزارش همشهری آنلاین علیرضا صالحی در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه ورزش اظهار کرد: بعد از گستردگی ویروس کرونا در کشور و تصمیماتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا و به تبع آن سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دیگر بخش‌ها از جمله فدراسیون فوتبال گرفته شد، تصمیم بر این بود تا مسابقات بدون حضور هواداران انجام شود که بازی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در تاریخ چهارم اسفندماه ۹۸ نیز از این قاعده مستثنی نبود.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از تاریخ اعلام شده تمام مسابقات ورزشی و به ویژه فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار شد، ابراز کرد: قرار بود دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس از ساعت ۱۶:۱۵ برگزار شود، اما بخاطر تاخیری که تیم سپاهان در حضور در ورزشگاه داشت و بنابر اعلام این تیم مبنی بر ازدحام تماشاگران‌شان مقابل هتل محل اقامت، تصمیم بر این شد تا مسؤولان برگزاری مسابقه بر اساس آئین‌نامه برگزاری بازی‌ها، این دیدار را با ۳۰ دقیقه تاخیر برگزار کنند.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ادامه داد: با وجود فیلم‌هایی که ملاحظه شد و ما بررسی کردیم، ازدحام به شکلی نبود که خروج از هتل قابل کنترل نباشد، چراکه نیروی انتظامی و یگان ویژه در آنجا حضور داشتند و تدابیر لازم را برای خروج تیم به سمت اتوبوس و ورزشگاه انجام داده بودند.

صالحی یادآور شد: آنچه در گزارش‌ها و به ویژه آنچه که ناظر یا نماینده فدراسیون برای ما نوشته، یک تعلل از سوی تیم سپاهان برای اعزام به ورزشگاه وجود داشته است؛ این تاخیر به وجود می‌آید و زمانی هم که تیم وارد استادیوم می‌شود، علی‌رغم اینکه از آنها خواسته شده از محل ورود به ورزشگاه اقدام به گرم کردن بازیکنان خود کنند تا مشخص شود اراده عملی برای انجام بازی وجود دارد، اما سپاهانی‌ها با این وجود مبادرت به انجام بازی نکرده و مجددا در زمین مسابقه هم حاضر نشدند.

وی تاکید کرد: بخاطر این اتفاقات پرونده انضباطی تشکیل شد و کمیته انضباطی نتیجه بازی را ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام کرده و ۱۵۰ میلیون تومان هم باشگاه سپاهان را جریمه می‌کند؛ ضمن اینکه سپاهان در نخستین میزبانی بعدی، از سهمیه بلیت فروشی ۵۰ درصدی نیز محروم خواهد بود.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در بررسی‌هایی که روز گذشته انجام شد و پنج‌شنبه هفته گذشته نیز جلسه‌ای با حضور نمایندگان دو باشگاه داشتیم، اظهارات دو طرف را شنیدیم و در نهایت امروز آن قسمت از جریمه محرومیت ۵۰ درصد از بلیت فروشی را حذف کرده، اما سایر موارد را به تایید رساندیم.

صالحی عنوان کرد: با حکم امروز، تیم سپاهان با نتیجه ۳ بر صفر مقابل پرسپولیس بازنده اعلام شد و ۱۵۰ میلیون تومان هم باید جریمه‌اش را پرداخت کند که این رای از سوی کمیته استیناف قطعی شده و تغییر نمی‌کند.

کد خبر 505795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha