مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین محموله از گندم تولیدی کشاورزان از مزارع این استان همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، توسط این شرکت به صورت تضمینی خریداری شد.

برداشت گندم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالحسن صداقت‌کیش افزود: نخستین محموله گندم برداشت شده از مزارع استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران به میزان ۲ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم خریداری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به فرارسیدن فصل برداشت گندم و کلزا در استان این اداره کل در سطح استان به برگزاری جلسات متعدد و هماهنگی‌های لازم درون مجموعه‌ای و همچنین پیگیری تشکیل کارگروه خرید تضمینی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد اقدام کرده است.

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از بررسی‌های لازم و توضیحات کارشناسی در خصوص شرایط مراکز خرید و چگونگی تمهیدات لازم در این مراکز برای تسهیل در تحویل گندم و رفاه حال کشاورزان ۹ مرکز خرید و ۲ مرکز کلزا برای خرید تضمینی گندم و کلزا در سطح استان در نظر گرفته شده است.

صداقت‌کیش بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های کارشناسی امسال حدود ۷۵ هزار تن گندم و ۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت پیشگیری و مراقبت در خصوص خطر ناشی از شیوع بیماری کرونا، گفت: حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید ضرورت دارد و در این باره تمهیدات لازم برای همه همکاران در مراکز خرید و کشاورزان پیش‌بینی شده است.

همچنین با تصویب هیات وزیران قیمت تضمینی خرید گندم به ازای هر کیلوگرم، مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

کشاورزی در استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و سکونت بیش از ۴۴ درصد از مردم در روستاها نقش حیاتی در اقتصاد و معیشت ساکنان آن دارد.

از حدود ۱۴۲ هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی در استان ۱۱۰هزار هکتار گندم دیم و آبی، ۳۰هزار هکتار جو دیم و آبی و ۲هزارهکتار نیز کلزا است.

از مجموع ۱۱۰هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان حدود ۲۴ هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

میزان خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان در سال زراعی گذشته بیش از ۲۵ هزار تن بود.

سالانه افزون بر ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

کد خبر 505708

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha