مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: با ورود سامانه بارشی جدید، احتمال آبگرفتگی خزانه‌ها و لبریز شدن شالیزارها وجود دارد، بنابراین زهکشی شالیزارها اهمیت دارد.

خزانه شالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمد دادرس افزود: این سامانه بارشی از عصر و شب روز سه‌شنبه نهم اردبیهشت ۹۹  وارد بخش‌های غربی کشور و همچنین استان گیلان می‌شود و عمده فعالیت این سامانه بارشی مربوط به روزهای چهارشنبه و پنجشنبه( ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت) است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: شدت فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه شب و صبح پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

دادرس بیان کرد: برای حوضه آبریز سدسفیدرود و استان‌های کردستان، زنجان و قزوین بارش‌های رگباری شدید همراه با رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: بارش در کردستان خیلی شدید در قزوین و زنجان شدید پیش‌بینی می‌شود و  این شرایط می‌تواند منجر به وقوع سیل در بالادست سد سفیدرود، جاری شدن سیلاب به پایین دست در حوضه قزل اوزن و با شدت کمتر در حوضه شاهرود و افزایش ناگهانی دبی ورودی سفیدرود به سد منجیل شود.

دادرس افزود: همچنین بارش شدید در جلگه مرکزی و شرق گیلان مورد انتظار است و با توجه به بالا آمدن آب رودخانه‌های داخلی استان گیلان و شرایط پرآبی فعلی رودخانه‌ها، احتمال طغیان و سیلابی شدن وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان اظهارکرد: این پیش‌بینی‌ها براساس نقشه‌های هواشناسی امروز دوشنبه هشتم اردیبهشت بوده و با توجه به تغییرپذیری زیاد جو در فصل بهار، هر گونه تغییر شامل تضعیف یا تقویت شرایط بارشی، مجدداً اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در این سامانه، احتمال رانش و لغزش زمین نیز وجود دارد که باید مورد توجه مسئولان و مردم قرارگیرد.

کد خبر 505660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha