نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: هنوز جایی از استان از نظر شیوع کرونا در وضعیت سفید قرار ندارد و همچنان در معرض خطر هستیم.

محمد حسین قربانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد حسین قربانی اظهارکرد: شاید وضعیت سفید در برخی نقاط کشور وجود داشته باشد، اما هنوز هیچ جای گیلان در وضعیت سفید قرار ندارد و مردم نباید بحران کرونا را عادی قلمداد کنند.

قربانی افزود: اگرچه روند کاهشی ابتلا به کرونا را در کشور شاهدیم، اما اینکه تصور شود این مشکل پایان یافته، اشتباه بزرگی است و همچنان باید گام به گام برای کاهش دامنه نفوذ این ویروس و آمار مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ گام برداریم.

وی تصریح کرد: اکنون در وضعیت بیم و امید هستیم، هر چند وضعیت آمار مبتلایان و فوتی‌ها در استان در شرایط نسبتا پایداری قرار دارد، اما دغدغه شدیدی برای بحران جدید در اثر بی‌توجهی‌ها به بهداشت فردی، توصیه‌های بهداشتی و درخانه ماندن داریم.

قربانی عنوان کرد: آنچه برای ما اهمیت دارد و به‌شدت هم مورد توجه و تاکید است رعایت اصول اولیه بهداشت فردی و فاصله‌گذاری‌هاست که در چند روز اخیر به دلیل برخی مسائل و رفتارها، نگرانی‌های جدی را برای ما ایجاد کرده است.

 نماینده وزیر بهداشت، درمان در مدیریت کرونا در گیلان تاکید کرد: مردم باید با قوت و شدت بیشتری نسبت به قبل در رعایت بهداشت فردی و توصیه‌ها و اصول اولیه بهداشتی مانند پرهیز از دست دادن و روبوسی و غیره عمل کنند.

 وی یادآور شد: وقتی ویروسی مهاجم بین ما و جامعه ماست و جز رعایت بهداشت فردی راهکار درمانی و پیشگیرانه‌ای خاصی برای غلبه بر آن نیست، بنابراین بر همگان واجب است که در این راستا صحیح عمل کنند.

کد خبر 505643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha