تعداد بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در روسیه از مرز ۸۷ هزار مورد گذشت تا این کشور آمار مبتلایان کرونا در چین را پشت سر بگذارد.

بیمار خردسال کرونا در بیمارستانی در روسیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری تاس، هر چند روسیه از آخرین کشورهایی بود که پای ویروس کرونا به آن باز شد اما گستردگی جغرافیایی، جمعیت زیاد و آماده نبودن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی باعث شد آمار بیماران کووید-۱۹ در آن به شکلی ناگهانی و جهشی افزایش یابد.

فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۶۱۹۸ نفر در روسیه به کروناویروس مبتلا شدند تا آمار کلی بیماران در این کشور به رقم ۸۷ هزار و ۱۴۷ برسد. این در حالی است که چین به عنوان مرکز پیدایش و سپس گسترش ویروس کرونا در دنیا ۸۴۵۰۰ بیمار کووید-۱۹ دارد.

تنها نکته مثبت شیوع کرونا در روسیه، آمار بسیار پایین تعداد کشته‌ها به نسبت تعداد مبتلایان است. در شبانه‌روز گذشته ۵۰ نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفتند تا آمار کلی قربانیان به ۷۹۴ برسد.

اگر بدانیم تعداد کشته‌های ویروس کرونا در چین کمی بیش از ۴۶۰۰ است، رقم حدود ۸۰۰ کشته در روسیه معنادارتر هم می‌شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیش‌تر دستور فرنطینه را صادر کرده بود.

کد خبر 505638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha