دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

معاون فنی اداره‌کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: در سال ۹۹، ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های خاکی و شوسه روستایی این استان در قالب طرح ابرار آسفالت می‌شود.

آسفالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صلاح‌الدین محمدی افزود: در مرحله اول طرح اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی (ابرار) سهمیه آسفالت‌ریزی ۲۰۰ کیلومتری این راه‌ها را داشتیم که در نیمه دوم سال ۹۸، ۴۰ کیلومتر از این میزان اجرا شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیز اداره‌کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان در راستای تحقق این برنامه ۲ مشاور اجرای طرح را به کارگرفته تا اقدامات لازم برای بررسی وضعیت ۱۶۰ کیلومتر از راه‌های باقیمانده سهم این استان را تا اواخر اردیبهشت ۹۹ انجام دهند.

معاون فنی اداره‌کل راهداری، حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: عملیات اجرایی این راه‌ها اواخر اردیبهشت امسال هم‌زمان با آغاز فعالیت کارخانه‌های تولید آسفالت و اتمام فصل بارندگی‌ها در قالب گروه‌های مختلف شروع می‌شود.

محمدی تاکید کرد: اتمام این طرح‌ها نیازمند حدود یک هزار میلیارد ریال اعتبار است که انتظار می‌رود با بهبود وضعیت اقتصادی کشور به طرح‌های عمرانی تزریق شود.

وی در خصوص سهمیه مرحله دوم این طرح برای استان کردستان نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی را برای اجرای مراحل اول و دوم ابرار در دستور کار قرار داده که پس از اتمام مرحله اول سهمیه هر استان مشخص می‌شود.

تاکنون از ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی درکردستان ۲ هزار و ۹۹۸ کیلومتر آن آسفالت‌ شده که شامل ۴۸.۵ درصد راه‌های دسترسی روستاهای این استان است.

این شاخص با میانگین ۶۵ درصدی راه‌های آسفالت روستایی کشور فاصله ۱۶.۵ درصدی دارد که تلاش برای رسیدن به شاخص کشوری از سوی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی در کردستان ادامه دارد.

کد خبر 505630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha