دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۳ کودک بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ابوذر اهواز بستری هستند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سیدمحمدعلوی بیان کرد: ۳ نفر از این کودکان نوزاد و در بخش آی سی یو بستری هستند.

وی افزود: آلودگی ویروس کرونا توسط والدین کودکان به دلیل رفتارهای پرخطر انتقال یافته است.

علوی ادامه داد: مردم باید سلامت خود و اطرافیان را در اولویت قرارداده و اصول بهداشتی را به درستی رعایت کنند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص تفاهم‌نامه ساماندهی بیش از پنج هزار بسیجی برای کمک به سلامت و بهداشت جامعه، غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی نیز گفت: غربالگری در مراکز جامع سلامت، ادارات و سازمان‌ها با ابزار تب‌سنجی با استفاده ماموران بسیج ادارات، بسیج اصناف و دیگر پایگاه‌های بسیج و ردیابی منازل برای ضدعفونی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

این مسئول ادامه داد: خدمات پیشگیرانه، تشخیصی و درمانی در بیش از ۵۰۰ خانه بهداشت توسط بهورزان، ۹۰ پایگاه سلامت شهری و روستایی و حدود ۲۰۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در حوزه دانشگاه علوم‌پزشکی جندی شاپور اهواز در حال انجام است.

به گفته جانشین قرارگاه جهادی شفا در خوزستان، تفاهم‌نامه‌ میان قرارگاه جهادی شفا و مرکز بهداشت خوزستان به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت نیروهای بسیج برای ارتقای سلامت جامعه امضا شده است.

سرهنگ پاسدارعبدالرضا حاجتی افزود: ۵۲۳ بسیجی با هدف غربالگری، مراقبت و سالم‌سازی، ۴۵۴ نفر در قالب تیم مراقبان سلامت، سه هزار و ۲۶۸ نفر در قالب تیم‌های غربالگری و ۵۰۰ تیم ضدعفونی و گندزدایی در سطح خوزستان در قالب این تفاهنامه ساماندهی شدند.

کد خبر 505613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha