مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: مسابقه بین‌المللی «ایده‌هایی برای طرح انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری» با هدف دریافت برترین و خلاقانه‌ترین ایده‌های طراحی و برنامه‌ریزی برای احیا و بازآفرینی کارخانه سیمان ری برگزار می‌شود.

كارخانه سيمان ري

به گزارش همشهری آنلاین، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این که کارخانه سیمان شهرری، اولین کارخانه سیمان ایران و از جمله نخستین مجموعه‌های صنعتی کشور است، گفت: این کارخانه که در زمینی به وسعت حدود ۹۰.۰۰۰ مترمربع قرار دارد، تا اواخر سال ۱۳۶۲ فعال بوده اما در اسفند ۱۳۶۲ به دلیل توسعه شهر تهران و شرایط تولید قدیمی همراه با انتشار آلودگی، تولید واحدهای کارخانه متوقف شد و در نهایت در سال ۱۳۶۳ این مجموعه منحل شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به تاریخ، وسعت و محل استقرار کارخانه سیمان ری، این مجموعه از ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بالایی برای بازآفرینی و ایفای نقش جدید در مقیاس شهر، منطقه و حتی کشور برخوردار است.

علی اکبری با بیان این که بهره‌برداری کارخانه سیمان ری بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۳۹۷ به شهرداری تهران واگذار شده است، اظهار داشت: سازمان نوسازی شهر تهران قصد دارد ایده‌های برنامه‌ریزی و طراحی مجموعه را به همراه توجیه‌ اقتصادی و مباحث مربوط به سرمایه‌گذاری ایده‌های مذکور به مسابقه بگذارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که جوایز ارزنده‌ای برای رتبه‌های برگزیده در این مسابقه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: به برگزیده نخست مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، برگزیده دوم مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و برگزیده سوم مبلغ ۵۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

علی اکبری ضمن دعوت از همه گروه‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی علاقه‌مند و واجد شرایط برای شرکت در این مسابقه بین‌المللی اعلام کرد: ثبت‌نام این مسابقه از تاریخ ۱۳ تا ۲۷  اردیبهشت ۱۳۹۹ صورت می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی به تارنمای سازمان نوسازی شهر تهران به نشانی http://nosazi.tehran.ir مراجعه کنند.

کد خبر 505603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha