مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

مدیر کل راه‌آهن استان قم گفت: با اجرای طرح جهادی، خط یک به طول ۵۰۰ متر بازسازی شد و خط دو نیز به طول ۸۰۰ متر تا یک هفته دیگر بازسازی می‌شود.

راه آهن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن اعتماد از آغاز بازسازی خطوط اصلی ایستگاه مرکزی راه آهن قم پس از ۸۲ سال خبر داد و گفت: این ایستگاه در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید، اما تاکنون بازسازی خطوط در آن صورت نگرفته بود.

اعتماد طول خطوط اصلی ایستگاه را یک هزار و ۳۰۰ متر عنوان کرد و افزود: با اجرای یک طرح جهادی خط یک به طول ۵۰۰ متر بازسازی شد و خط دو نیز به طول ۸۰۰ متر تا یک هفته دیگر بازسازی می‌شود.

وی هزینه اجرایی این طرح را ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات راه آهن استان ذکر کرد.

اداره کل راه آهن قم ۱۶ ایستگاه را تحت پوشش دارد که ایستگاه مرکزی راه آهن قم دو سال پیش با شماره ۳۱۸۳۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

مدیرکل راه آهن استان از آغاز اجرای دو طرح دیگر به مناسبت هفته ایمنی در حمل و نقل خبر داد و گفت: بازسازی ۱۰ کیلومتر از خطوط ریلی ایستگاه قم تا ایستگاه ساقه هم آغاز شده است که تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مسئول مدت اجرای این طرح را دو ماه اعلام کرد و گفت: این طرح با اعتبار ۲ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: بازسازی بخشی از خطوط ریلی ایستگاه نمکزار تا ایستگاه علی آباد هم آغاز شده که در مدت سه ماه اجرا می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن از راه اندازی مجدد قطارهای قم تهران و قم مشهد هم خبر داد و گفت: این قطارها از اوایل اسفند به علت شروع کرونا متوقف شده بود، اما با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از هفته قبل راه‌اندازی شده است. همچنین قطار قم تهران هر روز ساعت ۲۰ و ۵ دقیقه از قم و ۵۰ و ۱۷ از تهران حرکت می‌کند.

اعتماد گفت: قطار قم مشهد نیز هر ۴ روز یکبار ساعت ۱۶:۳۰ از قم و ساعت ۱۶:۲۰ از مشهد حرکت می‌کند، به علت رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی این قطارها با نصف ظرفیت تردد می‌کنند.

مرتضی رحمان نیا مدیرکل دفتر فنی استانداری قم هم در حاشیه بازدید از اجرای این طرح‌ها، با قدردانی از خدمات راه آهن قم در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: استانداری قم از اجرای طرح‌های عمرانی در راه آهن حمایت می‌کند.

وی افزود: پس از اتصال گمرک قم به راه آهن سراسری، عملیات اتصال سیلوی قم هم به شبکه ریلی آغاز و بخش‌هایی از آن انجام شده است.

رحمان نیا گفت: با اجرای این طرح، انتقال گندم از بنادر به قم با سرعت بیشتر صورت می‌گیرد ضمن آنکه باعث کاهش ترافیک جاده‌ای هم خواهد شد.

کد خبر 505592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha