مدیرکل هواشناسی استان سمنان از بارش ۳۱ میلی‌متر باران در شهرستان شاهرود در ۲۴ ساعت گذشته (یکشنبه ۷ اردیبهشت۹۹ ) خبر داد و این رویداد را امری بی سابقه خواند.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: شهمیرزاد و شاهرود با ۳۱.۲ میلی‌متر بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته رکورددار بارش بین شهرهای استان سمنان شدند و این مساله موجب آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به آب‌گرفتگی معابر شهری در شاهرود، شهمیرزاد و دیگر نقاط شهری و روستایی استان، اظهارکرد: بارش باران در برخی نقاط از شامگاه گذشته شروع شده و تا امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت همچنان ادامه دارد.

مصطفوی بیان کرد: امروز گرم‌ترین نقطه استان، گرمسار با ۱۵ درجه بالای صفر و سردترین منطقه شهمیرزاد با شش درجه بالای صفر است.

اعزام ۳ تیم برای رفع آب‌گرفتگی

در پی آب‌گرفتگی معابر شهری و روستایی شاهرود، مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان از اعزام ۳ تیم برای رفع آب‌گرفتگی خبر داد و گفت: تلاش برای امدادرسانی توسط ستاد مدیریت بحران همچنان ادامه دارد.

محمد مظفرخانی افزود: بارش شدید باران و رگبار به همراه تگرگ خسارات بسیاری را به منازل مسکونی شاهرود وارد کرد،همزمان با اعلام نیاز شهرداری شاهرود نیز برای کمک و امدادرسانی هلال‌احمر نیز با به‌کارگیری نیروها وارد میدان شد.

او اضافه کرد: دو تیم هلال‌احمر برای امدادرسانی و رفع آب‌گرفتگی معابر و منازل در سطح شهر اعزام شد و در بخش روستایی نیز تیم پایگاه هلال‌احمر خرقان به روستای قلعه آقا بالا بخش بسطام اعزام شدند که تلاش برای امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل هلال‌احمر استان سمنان اظهار کرد: از مردم استان درخواست می‌شود در شرایط نامساعد آب و هوایی در خانه بمانند و تا حد امکان از خانه خارج نشوند و ستاد مدیریت بحران را در رفع مشکلات آب‌گرفتگی یاری دهند.

کد خبر 505574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha