استاندار ایلام گفت: مهار ویروس کرونا در ایلام بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن نیست و این بیماری در استان تمام نشده است و در این برهه فقط در مرحله مدیریت هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، قاسم سلیمانی دشتکی در نشست استانی مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: اگر شاخص‌ها و پروتکل‌ها رعایت نشود، احتمال برگشت به شرایط قبل وجود دارد.

استاندار ایلام گفت: می‌دانم مردم تنگناهایی دارند، ولی با اوج گرفتن مجدد بیماری همگی آسیب جدی خواهیم دید.

وی با هشدار جدی در مورد رعایت نکات بهداشتی بیان کرد:‌ خواهش من از مردم تمام مناطق استان این است که در صورتی‌ که کار ضروری ندارند از منزل خارج نشوند.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: باز بودن پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان نباید باعث اتراق و تجمع شهروندان و خانواده شود و اگر رعایت نشود، تصمیمات جدیدی در ستاد کرونا استان اتخاذ خواهد شد.

استاندار ایلام یکی از عوامل و علل افزایش مبتلایان در برخی مناطق را علاوه بر حضور مردم در اجتماعات، گردهمایی‌ها و دورهمی‌ها، و تردد افراد مبتلا به ویروس کرونا در بین مردم عنوان کرد و گفت: مردم سلامت خود را در اولویت قرار دهند و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند.

وی در ادامه خواستار پاسخگویی مسئولان در مورد مسائل کرونا شد و افزود: در مورد سلامتی و حفظ جان مردم با کسی تعارف نداریم و از قصور احتمالی گذشت نخواهد شد.

استاندار ایلام تأکید کرد: طبق تمهیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای برنامه‌ریزی و استفاده از امکان مذهبی و مساجد، شهرستان‌ها به ۳ منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم می‌شوند و در این راستا از دانشگاه علوم‌پزشکی استان می‌خواهم طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مناطق سه‌گانه سفید، زرد و قرمز استان مشخص شود.

سلیمانی دشتکی بیان‌کرد: اگرچه در تعطیلات نوروزی مردم به‌خوبی پای‌ کار آمدند و دستورالعمل‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را به کار بستند و شاهد نتایج خوب آن نیز بودیم، اما رفته‌رفته حساسیت‌ها کمرنگ شد و برخی با حضور در طبیعت و دورهمی‌ها صحنه‌های خوبی را رقم نزدند و امروز شاهد نتایج تلخ آن هستیم.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز با اشاره به هماهنگی و سیستمی عمل کردن ستاد کرونا استان اظهار کرد: یکی از دلایل موفقیت این ستاد همگرایی و وحدت رویه است و می‌طلبد مسیر تلاش‌ها ادامه پیدا کند.

سردار جمال شاکرمی با اشاره به عملیات دفاع بیولوژیک سپاه در تمامی شهرستان‌های تابعه استان تأکید کرد: تلاش‌های بسیار خوبی انجام شده  و این اقدام محصول کار همه عزیزان در حوزه اجرا و دستگاه‌های امنیتی بود.

وی اضافه کرد: در مرکز استان هم مجموعه دستگاه‌ها و نهادها مشارکت خوبی داشتند و در کنار آنها بخش‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت، بسیجیان و گروه‌های مردمی هم پای‌ کاربودند که از همگی آنها تشکر می‌کنم.

این مقام ارشد نظامی خاطرنشان کرد: این عملیات‌ها از بُعد روانی تاثیر مثبتی داشت و مردم را به ماندن در خانه سوق داد و در این رویداد بزرگ نه‌تنها بسیج و سپاه، بلکه همه مشارکت خوبی داشتند.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) اضافه کرد: در روزهای آتی مرحله اول رزمایش کمک مومنانه عملیاتی خواهد شد و در این مراسم ویژه کمک‌های قابل توجهی به دست نیازمندان خواهد رسید.

 شاکرمی‌ تاکید کرد: برای رزمایش استانی ‌"کمک مومنانه" همه ارکان ستاد کرونا پای ‌کار هستند و تا پایان ماه مبارک رمضان ‌کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی می‌رسد، ولی باز هم از خیران و افراد نیکوکار استان انتظار داریم تا پایان مراحل بعدی رزمایش از کمک‌های مومنانه خود ما را بی‌بهره نسازند.

کد خبر 505566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha