معلمان و راهبران آموزشی مناطق عشایری استان آذربایجان غربی این روزها با تحمل رنج و مشقت‌های دوری راه در راستای ادامه روند آموزش در حال تلاش هستند و از هیچ خدمتی فروگذار نمی‌کنند.  

آقای علمحمدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، معلمان عشایری استان در این روزهای کرونایی با حضور در منازل دانش‌آموزانشان و در کنار خانواده آنان در مناطق مرزی، صعب العبور و محروم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مانع از عقب افتادگی تحصیلی دانش‌آموزان می‌شوند تا به‌این طریق جلوه‌ای از برقراری عدالت آموزشی را به تصویر بکشند.  

این روزها به علت شیوع بیماری کرونا، تعداد زیادی از اصناف و مدارس در استان تعطیل شده، استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و دنیای دیجیتال پررنگ‌تر شده است، به طوری که آموزش‌های دانش‌آموزان به شکل مجازی دنبال می‌شود.  

اما دانش‌آموزانی در مناطق دور افتاده استان وجود دارند که حتی از تلویزیون هم بی‌بهره‌اند و به علت نبود بسترهای اینترنتی قادر به استفاده از شبکه هوشمند مجازی نیستند.  

این دانش‌آموزان که علاقه‌مندتر از سایر همسن و سالان خود هم هستند چشم انتظار معلمان دلسوزشان هستند تا در این زمینه دست‌های کوچکشان را بفشارند.  

یکی از معلمان دلسوز و فداکار و متعهد مناطق عشایری ماکو در آذربایجان غربی به نام آقای علی‌محمدی با پذیرفتن خطرهای راه و بیماری کرونا با بیتوته در منطقه عشایری با استفاده از لپ‌تاپ شخصی خود و حضور در منازل دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند به پخش پک‌های آموزشی برای پیگیری امورات درسی و رفع اشکال دانش‌آموزان اقدام کرده است؛ تا بار دیگر جلوه‌هایی از ایثار و فداکاری معلمی را به رخ جامعه بکشد و نشان دهد که معلمان نه در پی‌پول و ثروت‌اند نه شهرت، بلکه تربیت دانش‌آموزانی مومن و متعهد و بافرهنگ برای آینده ایران اسلامی تنها هدف این افراد است.  

علی‌محمدی این روزها بعد از ۳۰ سال خدمت صادقانه در برای آموزش فرزندان عشایری هر روز به چادرهای دانش‌آموزانش سری می‌زند و پک‌های آموزشی و جزوه‌ها را فرد به فرد با آنان در کنار خانواده‌هایشان مرور می‌کند تا دانش‌آموزی از فرایند تحصیل باز نماند.  

طبق گفته‌های ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی توجه ویژه به مناطق و دانش‌آموزان عشایری که دسترسی به پوشش اینترت و فضای مجازی امکان پذیر نیست ضروریست و عوامل آموزشی باید به هر طریق ممکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه دسترسی دانش‌آموزان را به آموزش فراهم کنند.  

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان نیز در این راستا اقدامات مختلفی انجام‌شده که شامل تداوم و استمرار آموزش تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹، حضور راهبران آموزشی و معلمان عشایری با اولویت سلامت دانش‌آموزان و رعایت موارد بهداشتی و فاصله فیزیکی، عدم تجمع دانش‌آموزان در کلاس‌ها از جمله آنهاست.  

در این زمینه فیلم‌ها به‌صورت لوح فشرده با رعایت موازین بهداشتی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند که تا به‌حال بیش از ۳۰۰ حلقه فیلم در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.  

حدود هزار لوح نیز در این راستا توزیع شده و با رعایت آیین نامه‌های بهداشتی ضمن توزیع آن در بین دانش‌آموزان به‌صورت فرد به فرد و رفع مشکل شده و در صورت لزوم پیگیری‌های بعدی توسط ارتباط تلفنی با اولیاء و دانش‌آموزان انجام‌می‌شود.

کد خبر 505544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha