رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: در سال زراعی ۹۹_۹۸ بیش از ۳۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت کلزا رفته است.

کلزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رسول جلیلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی افزود: عمده شهرستان‌های زیر کشت این محصول در استان به ترتیب شهرستان‌های پلدشت، نقده، بوکان، میاندوآب و پیرانشهر هستند.  

وی اظهار کرد: در ارومیه ۴۴ هکتار از اراضی زراعی به کشت کلزا اختصاص یافته است، پلدشت هم با ۱۶۰۰هکتار بیشترین میزان کشت را به خود اختصاص داده است.  

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۶هزار و ۸۹۶ کیلو انواع بذور در بین کلزا کاران استان توزیع شده است.  

وی افزود: مراحل کاشت، داشت و برداشت برخی مزارع در استان برای مدیریت زمان کشت و افزایش راندمان زراعت کلزا مستقیما زیر نظر کارشناسان انجام می‌شود و گزارش‌ها نیز به تهران ارسال و دستورالعمل‌ها از آنجا دریافت می‌شوند، در این راستا ۲۰۰ هکتار مزارع الگویی در بوکان و ۲۰۰ هکتار نیز در میاندوآب کشت شده است.  

جلیلی یادآور شد: کلزا یک محصول کم‌آب بر بوده و در شرایط موجود دریاچه ارومیه می‌تواند جایگزین محصولات پر آب بر حوضه دریاچه ارومیه باشد، توسعه کشت دانه‌های روغنی کلزا و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این حوزه جزوبرنامه‌های سازمان برای تحقق و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است.  

کد خبر 505514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha