رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان در سال ۹۸ خبرداد.  

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از کاهش ۲۱ درصدی ازدواج بین جوانان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: این آمار نشان‌دهنده کاهش علاقه جوانان به تشکیل زندگی مشترک بوده و باید در این خصوص مسئولان چاره‌اندیشی کنند چرا که کشوری که درآن نرخ ازدواج کاهش یابد، بی‌تردید اخلاقیات و ارزش‌های انسانی هم رو به زوال خواهد رفت. مصداق بارز این موضوع فرهنگ غربی و انحطاط تاسف بار آن است، بنابراین هم مسئولان و هم مردم باید نسبت به این امر بی‌تفاوت نباشند و تمامی موانع و مشکلات ازدواج جوانان را برطرف کنند.

رئیس کل دادگستری استان خطاب به جوانان هم توصیه کرد: اگر رهنمودها و ارشادات دین مبین اسلام خصوصاً وعده الهی و نبوی به کسانی که ازدواج می‌کنند را سرلوحه خود قرار دهند خواهند دید که خداوند تمامی مشکلات آن‌ها را به لطف و کرم خود برطرف خواهد کرد.

گروسی ابراز امیدواری کرد که با اتخاذ تدابیر و راهکارها و آموزش‌های لازم شاهد تشکیل خانواده‌ها و استحکام آن‌ها و در نتیجه افزایش ازدواج و کاهش طلاق در استان باشیم.  

رئیس کل دادگستری استان گفت: برابر آمار اعلامی میزان طلاق در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ با کاهش ۲۳ درصدی مواجه بوده که این خبر خوشحال کننده‌ای است چرا که طلاق دارای اثرات و تبعات سوء فردی و اجتماعی است و نه فقط زوجین، بلکه فرزندان و جامعه را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.  

وی افزود: برای اینکه ما جامعه‌ای سالم داشته باشیم نیازمند این هستیم که فرزندان ما که آینده سازان این مملکت هستند در خانواده‌ای سالم و پر مهر و به دور از تشویش و اضطراب پرورش یابند تا استعدادهای آن‌ها شکوفا شود.  

این مقام قضایی گفت: کشمکش‌ها و درگیری‌های زوجین که در برخی مواقع به طلاق ختم می‌شود تاثیر روانی منفی بر فرزندان داشته و عواقب ناخوشایندی دارد، یکی از اثرات مهم طلاق احتمال تبدیل این کودکان به بزهکاران آینده است، توجه به این نکته، اهمیت تلاش برای از هم نگسستن بنیان‌های خانواده را دو چندان می‌کند.  

گروسی ادامه داد: همه مسئولان و نهادهای دست اندرکاران این حوزه باید تمام تلاش خود را برای حفظ بنیان‌های خانواده بکنند چرا که این امر خود روشی برای پیشگیری از جرایمی است که در آینده می‌تواند توسط فرزندان طلاق انجام شود.

وی افزود: در بسیاری از مواقع این جدایی به صورت طلاق عاطفی است که مخرب‌تر از جدایی زوجین است چرا که زوجین بدون هیچ دلبستگی و عطوفتی با یکدیگر زندگی سرد و بی‌روحی دارند. این نوع زندگی تاثیر منفی بر زوجین و فرزندان آن‌ها دارد.  

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: علت عمده طلاق‌های انجام‌شده عدم مهارت‌های زوجین در ارتباط با یکدیگر و زندگی زناشویی است. یکی از راه‌های پیشگیری از طلاق، آموزش مداوم مهارت‌های زندگی برای فرزندان است و مسئولان آموزش و پرورش که بار اصلی تربیت فرزندان را به دوش می‌کشند باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهند.  

کد خبر 505495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha