مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
۰ نفر

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اجرای عملیات مقابله بابیابان زایی در سطح ۲۷۵ هکتار از اراضی جنوب غرب پایتخت واقع در منطقه اخترآباد شهرستان ملارد خبر داد.

بیابان زدایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید علی عظیمی اظهار کرد: این پروژه در قالب اقدامات بیولوژیکی و با کاشت گونه آتریپلکس و از محل اعتبارات تهیه و اجرای طرح‌های جامع مقابله با بیابان‌زایی به مرحله اجرا در آمده ‌است.

وی بیان کرد: این اقدام بیولوژیکی برای تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تثبیت شن‌های روان اجرا شده ‌است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: از آنجا که اراضی بیابانی منطقه اخترآباد شهرستان ملارد یکی از کانون‌های اصلی تولید گرد و غبار و تهدیدی جدی برای ساکنان منطقه و همچنین پایتخت مطرح است، بر همین اساس اجرای طرح‌های بیابان زدایی در این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون طرح‌های بیابان زدایی در مناطق بیابانی استان تهران اجرا شده است اما با توجه به اینکه تهران نیز جز استان‌های بیابانی محسوب می‌شود، لازم است تا اقدامات بیابان زدایی در مناطق بیابانی و حساس استان استمرار یابد.

کد خبر 505474

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha