مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷
۰ نفر

فرماندار کنگان گفت: سیل فروردین امسال در کنگان درس‌های بسیار خوبی به ما داد، اینکه با مشکلات زیادی از جمله کمبود شدید آب در جنوب استان بوشهر مواجه هستیم و در این شهرستان آسیب‌های جدی وجود دارد.

آب

ه گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، سید علی پاکنژاد در نشست شورای آب شهرستان کنگان عنوان کرد: خوشبختانه پس از وقوع سیل سوم فروردین ماه، مسئولان آب و فاضلاب استان بوشهر و شهرستان کنگان ظرف مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت آسیب های جدی و مشکلات خاص شبکه و آب شیرین‌کن را بر طرف کردند.

وی افزود: گل آلودبودن منطقه و آب دریا و سایر مسائل آب‌شیرین‌کن تامین آب را با مشکل روب رو کرده بود که این مسائل با تدابیر مجموعه آب و فاضلاب استان بوشهر مدیریت شد. در جریان سیل با مدیریت سیل، کمبود آب جبران شده و از این مرحله عبور کردیم. آن هم در زمانی که مصرف آب به دلیل شیوع کرونا چند برابر شده بود.

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم صرفه‌جویی کنند تا زمان بیشتری آب در اختیار داشته باشند؛ اصلاح شبکه آب نیاز به اعتبار دارد و نگاه ما به مسئله آب خیلی جدی است.

فرماندار کنگان تصریح کرد: یکی از موضوعات، جداسازی آب شرب از فضای سبز است. در شهرستان کنگان، شهرداری، چاه‌هایی برای تامین آب مورد نیاز آبیاری و فضای سبز و بوستان‌ها و درختان در اختیار دارد.

پاک‌نژاد تاکید کرد: جمعیت کنگان ظرف ۵ سال آینده بسیار بیشتر از جمعیت کنونی آن خواهد شد چون یک شهرستان مهاجرپذیر و دارای جمعیت شناور زیادی است.

وی همچنین با تاکید بر صرفه جویی در مصرف عنوان کرد: هدف تلاش ما این است که در این زمینه مباحث و آموزش های لازم را به مردم بدهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سیل فروردین به تاسیسات آبی و شبکه های آب خسارت و صدمه زد اما شرکت آب و فاضلاب توانست به سرعت این آسیب‌ها را برطرف کرده و وضعیت را به حالت عادی برگرداند.

وی با بیان این‌که باید تلاش کنیم زمینه‌های مدیریت مصرف و صرفه جویی فراهم شود، تاکید کرد: در سطح کشور با مشکل آب روبه‌رو هستیم، در استان بوشهر نیز خصوصاً در جنوب استان با کمبود شدید ذخایر آب مواجه هستیم. سال‌های سال کنگان از ظرفیت آب‌های منطقه برای تامین آب استفاده می‌کرد اما امروز با توجه به افزایش جمعیت و همچنین افزایش مصرف نیاز ما بیشتر شده است.

کد خبر 505422

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha