کارمندان دستگاه‌های اجرایی عموما به سرکار خود بازگشته‌اند، اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها تنها پذیرای پرسنل این سازمان است و از پذیرش ارباب رجوع امتناع می‌کند.

هدفمندي يارانه ها

همشهری آنلاین - فاطمه عسگری نیا: کارمندان دستگاه‌های اجرایی عموما به سرکار خود بازگشته‌اند، اما سازمان هدفمندی یارانه‌ها تنها پذیرای پرسنل این سازمان است و از پذیرش ارباب رجوع امتناع می‌کند. میدان ولیعصر، خیابان زرتشت، نبش کوچه حسن دانش کیان سازمان هدفمندی یارانه ها؛ آدرسی است که شهرستانی‌ها و تهرانی‌ها پرسان پرسان خود را به آن می‌رسانند به امید این که مشکلات یارانه‌ای خود را رفع کنند؛ سازمانی خدماتی که این روزها درپی پرداخت وام یک میلیون تومانی دولت به یارانه بگیران مراجعان بسیاری دارد؛ ولی به بهانه کرونا پاسخگوی هیچ کس نیست.

«صادق »۴۵ ساله است، مردی سبزه رو با لهجه جنوبی ، او به همشهری آنلاین می گوید: از اهواز برای پیگیری مشکلش راهی تهران شده و از ساعت ۶ صبح مقابل ساختمان هدفمندی یارانه‌ها ایستاده اما اجازه ورود پیدا نمی کند. او توضیح می دهد:« تمام خطرهای سفر را به جان خریده و راهی تهران شده‌ام به امید اینکه گرهی از مشکلم باز شود، اما این جا هم می‌گویند به خاطر کرونا تعطیل است»

حرف های صادق را «علی » مرد میانسال کرجی ادامه می دهد و می گوید:« پارسال یارانه دختر و پسرم از لیست یارانه خانوار ما قطع شد. از 3 ماه پیش به اینجا می آیم اما کسی پاسخگو نیست و ارباب رجوع بین ساختمان هدفمندی یارانه ها و وزارت کار پاسکاری می شوند.»

بانوی سرپرست خانواری که در میان جمعیت است به جمع اضافه می شود:« در آخرین مرحله حذف یارانه ثروتمندان یارانه من هم قطع شده قبل از عید که آمدم گفتند بعد از تعطیلات عید بیایید .از روزی که تعطیلات تمام شده هر روز این جا هستیم و می گویند رئیس جمهوری دستور داده سازمان هدفمندی یارانه ها مردم را پذیرش نکند»

ازدجام جمعیت در مقابل ساختمان خطر شیوع کرونا را در بین مراجعه کنندگان تشدید و سلامتی آنها را تهدید می کند. حسین کریمی یکی از مراجعه کنندگان می گوید:« وقتی پرسنل سازمان در محل کار حضور دارند چرا مردم باید پشت درهای بسته بمانند؟»او ادامه می دهد:« اگر بهانه شان کرونا است دو تا دو تا مردم را بپذیرند و مشکل آنها را حل کنند این که هر روز مراجعه کنیم ولی کسی پاسخگو نباشد همه را عصبانی می کند.»

اعتراض‌ها موجب می‌شود یکی از کارشناسان سازمان هدفمندی یارانه ها بیرون بیاید و بین مردم حاضر می شود تا آن ها را توجیه کند ، اما عصبانیت مردم او را وادار می کند به داخل ساختمان بازگردد. در این میان یکی از عوامل انتظامی مستقر در ورودی ساختمان اعلام می‌کند سازمان بنا به دستور رئیس جمهوری تعطیل است او از مردم می‌خواهد از طریق شماره تماس های اعلام شده مشکلات خود را پیگیری کنند.

او از شماره تلفن‌هایی سخن می گوید که به گفته مردم حاضر، متصدیانش پاسخگوی آنها نیستند.

سیاوش جوانی است که همراه مادرش برای اخذ یک نامه از سازمان هدفمندی یارانه ها برای پلیس+۱۰ به این سازمان مراجعه کرده، می گوید:« اولا که این شماره های تماس را کسی پاسخگو نیست ثانیا اگر کسی هم پاسخ دهد صدور آن نامه را باید چطور دنبال کنیم؟» بحث و درگیری لفظی مردم با عوامل انتظامی مستقر می گیرد، مردم می گویند:« حداقل دولت به صورت رسمی خبر تعطیلی سازمان هدفمندی یارانه ها را اعلام کند که ما از راه های دور و نزدیک راهی این آدرس نشویم.»

کد خبر 505335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha