مدیر صدور مجوزهای سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: این سازمان در سال ۹۸ تعداد یک هزار و ۳۷۱ فقره مجوز موافقت اصولی را باهدف تأسیس و راه‌اندازی اماکن و تأسیسات دامی در این استان صادر کرد.

گاوداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی اوجی، یکشنبه ۷ اردیبهشت اظهار کرد: این مجوزها در حوزه پرورش بره‌پرواری به تعداد ۷۰۷ فقره با ظرفیت ۲۴۵هزار رأس دام، پرورش گاو شیری ۲۰۷ فقره به ظرفیت ۴۷ هزار رأس دام و گوسفند داشتی به تعداد ۱۸۵ فقره با ظرفیت ۹۵ هزار و ۶۰۰ رأس دام و همچنین گوساله پرواری ۱۳۳فقره به ظرفیت ۱۶هزار و ۲۰۰ رأس صادرشده است.

وی، تعداد کل پروانه صادره در حوزه دام‌پروری در سال ۹۸ اعم از صدور و تمدید را ۲ هزار و ۷۴۲ فقره اعلام و بیان کرد: مقایسه این آمار با سال ۹۷ حاکی از افزایش ۲ برابری صدور مجوز تأسیس واحدهای پرورش دام سبک و طیور و افزایش یک و نیم برابری صدور مجوز برای تأسیس واحدهای پرورش دام سنگین در استان فارس است.

اوجی افزود: همچنین ۱۸۹ فقره پروانه تأسیس دام سبک با ظرفیت ۶۷ هزار و ۳۵۵ رأس دام، ۲۵ فقره پروانه تأسیس واحدهای پرورش طیور با ظرفیت ۲۶۵ هزار و ۹۰۵ قطعه و تعداد ۱۲۹ فقره پروانه تأسیس واحدهای پرورش دام سنگین به ظرفیت ۳۹ هزار و۷۸۰ رأس دام در سال ۹۸ توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان صادرشده است.

به گفته وی، از مجموع یک هزار و ۳۷۱ مجوز صادره موافقت اصولی در سال ۹۸ نزدیک به ۲۵ درصد آن تاکنون منجر به صدور پروانه تأسیس‌شده است.

اوجی، حذف استعلام‌ها، ایجاد زیرساخت‌های الکترونیکی و تسهیل در فرآیندها را از عوامل افزایش آمار صدور پروانه تأسیس در سال ۹۸ دانست و بیان کرد: از مجموع ۲ هزار و ۷۴۲ فقره پروانه صادره اعم از تمدید، صدور و تأسیس واحد دامی این استان در سال ۹۸، بیش از ۱۰۰ پروانه در هر یک از شهرستان‌های شیراز، سپیدان، مرودشت، فیروزآباد، آباده، لار، کوار، زرین‌دشت و جهرم و به‌طور میانگین حدود ۶۰ پروانه در دیگر شهرستان‌های تیم استان صادرشده است.

مدیر صدور مجوزها سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ادامه داد: حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر دانش‌آموخته رشته علوم دامی عضو این سازمان، جغرافیای مستعد و اقلیم آب‌وهوای مناسب این استان از عوامل مؤثر در ایجاد اشتغال و تأمین نیازهای پروتئینی دامی این خطه است.

کد خبر 505303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha