معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۲۲۶ واحد مسکونی از ۳۰۰ واحد سایت جدید روستای سیل‌زده چم‌شیر شهرستان سیروان برای دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک بلاعوض به بانک معرفی شد.

روستای سیل‌زده چم شیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد کرمی در بازدید از روستای در دست ساخت چم‌شیر شهرستان سیروان اظهار کرد: تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده یا در حال پرداخت است.

وی افزود: در مجموع با احتساب اقدامات زیرساختی نظیر انشعاب‌های آب، برق، گاز، جاده و تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث سایت جدید روستای چم شیر دهستان عرب رودبار هزینه شده یا در حال هزینه است.

کرمی یادآور شد: تامین آب شرب، آسفالت جاده دسترسی جدید و بهسازی جاده قدیم، تامین سیمان و نیروی کار از جمله مشکلات روستای در حال ساخت چم‌شیر است که برای تامین آب مورد نیاز، انشعاب‌های اصلی لوله‌گذاری شده‌اند.

وی اضافه کرد: یک مخزن آب ۵۰۰ متر مکعبی از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی در حال ساخت است که با تکمیل این مخزن در آینده نزدیک، تا حدود زیادی مشکل آب این روستای در حال ساخت تامین می‌شود.

کرمی تاکید کرد: همچنین باید اعتبارات لازم برای ایجاد طرح‌های هادی روستا از سوی بنیاد مسکن و فرمانداری سیروان تخصیص یابد.

ساخت واحدهای مسکونی متناسب با زندگی روستایی

فرماندار سیروان هم گفت: واحدهای مسکونی دارای طراحی یکسان و در متراژ ۲۰۰ و ۳۰۰ متری برای ساکنان روستا در حال ساخت هستند.

جواد رحیمی مقدم یادآور شد: در این منازل در دست ساخت جایگاه نگهداری احشام و طیور نیز گنجانده شده و هر منزل متناسب با زندگی روستایی است.

وی افزود: همچنین، یک باب مدرسه سه‌کلاسه، مسجد و خانه بهداشت برای این روستا احداث می‌شود و قبور شهدا و مقبره امامزاده هم به این مکان جدید انتقال می‌یابد.

صاحبان منزل در سایت جدید روستای چم شیر

مدیر کل بنیاد مسکن استان ایلام نیز گفت: ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای مطالعه، شناسایی مکان مناسب، طراحی سایت و قطعه‌بندی سایت جدید روستای جدید چم شیر هزینه شده و این روستا در قالب ۳۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است.

حبیب‌الله محبی افزود: برای افراد فاقد مسکن ساکن در روستا که قبل از وقوع سیل اسکان دائمی داشته اما فاقد مسکن بوده‌اند و همچنین زوج‌های جدید این روستا طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا این خانوارها نیز در سایت جدید صاحب منزل شوند.

منازل مسکونی، مزارع و باغ‌ها، قبرستان و امامزاده عباس (ع) روستای چم شیر در جریان سیلاب فروردین ماه سال ۹۸ به علت رهاسازی آب سد سیمره به طور کامل به زیر آب رفت.

بعد از وقوع این حادثه، وزارت نیرو اراضی مسکونی و کشاورزی این روستا را خریداری کرد و به تملک سد سیمره درآورد و ساکنان این روستا باید به سایت جدید نقل مکان کنند.

کد خبر 505301

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha