مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
۰ نفر

استاندار کرمان گفت: ۳۱ فروردین‌ ۹۹ مصوب کردیم مجتمع‌ها، پاساژها و بازارها تا ساعت ۱۹ می‌توانند باز باشند، که این بازگشایی‌ اصناف تا ساعت ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمدید شد.

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد فدایی بیان کرد: آرایشگاه‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید دانشگاه علوم‌پزشکی، فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: اگر ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی در استان رعایت نشود مجبور خواهیم شد دوباره محدودیت‌های گذشته را اعمال کنیم بنابراین مردم و اصناف را بر رعایت مسائل بهداشتی توصیه می‌کنیم.

استاندار کرمان ادامه داد: اینکه مصوباتی در جلسات ستاد استان داشته باشیم و ادارات استان برخلاف آن مصوبات کار دیگری انجام دهند و تنها به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا استناد داشته باشند، کار درستی نیست.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان در خصوص بازگشایی اصناف، عنوان کرد: طبق اظهارات اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرمان تا کنون ۲۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری در استان نام‌نویسی کرده‌اند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان (۶ خردادماه) تعطیل خواهند بود و بعد از این تاریخ نیز برای بازگشایی آنها تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی گفت: باشگاه‌های ورزشی بسیار حساسی هستند و جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند.  تا زمانی که ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بازگشایی آنها را ندهد، در استان نیز اجازه فعالیت به این مکان‌ها داده نخواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: این تعطیلی‌ها به معنای اقدامات بی‌رحمانه ما نیست. در حال حاضر اجازه دایر کردن نماز جمعه، نماز جماعات، بازگشایی بقاع متبرکه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا داده نشده است اما احتمال دارد در مناطق کمتر آلوده یا از ۱۵ اردیبهشت‌ماه یا ۱۵ ماه مبارک رمضان برگزاری نمازهای جماعات و جمعه و همچنین بازگشایی مساجد و زیارتگاه‌ها بلامانع باشد اما در مجموع تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر زمان آنها اجازه بازگشایی دهند، ما نیز تبعیت خواهیم کرد.

کد خبر 505259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha