۴۴ لاک‌پشت در ساحل روستای شیب دراز واقع در جزیره قشم تخمگذاری کردند که بر اساس پیش‌بینی‌ها، سه هزار تخم لاک پشت در این منطقه موجود است.

لاک‌پشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم روز یکشنبه گفت: این تخم‌ها توسط تیم ناتوران خمیس و با نظارت مدیریت محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم تا زمان تولد حفاظت می‌شوند.

سید هاشم داخته افزود: هر ساله از هفته دوم اسفند تا هفته دوم اردیبهشت ماه، سواحل ماسه‌ای روستای شیب دراز میزبان لاکپشت‌های پوزه عقابی است که برای تخمگذاری به زادگاه خود بازمی‌گردند.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۸۱ تا کنون، جوانان جامعه محلی روستای شیب دراز با عنوان گروه «ناتوران خمیس» با گذراندن دوره‌های آموزشی، در حفاظت از تخم این جانور و کمک به بقای نسل آن نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

هفت گونه‌ لاک‌پشت‌ دریایی در جهان شناخته شده‌اند که پوزه عقابی‌ها یکی از آن‌ها محسوب می‌شوند. این لاک‌پشت‌ها همه ساله در سواحل ماسه‌ای روستای شیب دراز در ۴۵ کیلومتری جنوب شهر قشم تخم‌گذاری می‌کنند. حدود دو ماه طول می‌کشد تا نوزاد لاک‌پشت‌ها از تخم خارج شده و راهی دریا شوند.

مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با اجرای طرح حفاظت از لاک‌پشت‌های پوزه عقابی از انقراض این گونه در قشم جلوگیری شد و علاوه بر آن تاثیرات مثبتی در حوزه‌های اشتغال‌زایی و ارتقاء معیشت جامعه محلی روستای شیب دراز و صنعت گردشگری جزیره ایجاد شد.

وی با یادآوری تعطیلی این سایت در کنار سایت‌های گردشگری به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: گردشگران از تجمع در این سایت اجتناب کنند.

کد خبر 505182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha