شهردار تهران با بیان اینکه ترافیک در مرکز پایتخت به حدی افزایش پیدا کرده که معابر قفل شده‌اند، گفت: از ستاد ملی کرونا درخواست شده روشی تنظیم شود که فشار به حمل‌ونقل وارد نشود و محدودیت‌های طرح ترافیک همراه با ساعت کاری باشد.

حناچي در جمع خبرنگاران هوم پيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه لایحه دو فوریتی گفت: در لایحهای دو فوریتی موارد مغفول مانده ظرفیت‌های شهرداری در حوزه اقتصاد شهری را در شرایط کرونایی تهیه و تقدیم شورا کردیم.  این لایحه ۱۷ بندی طی دو فوریت به شورا تقدیم شده که ممکن است اعضا با یک فوریت آن موافقت کنند اما درخواست ما این است که این لایحه با فوریت مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم چرخ‌های اقتصادی که در شرایط فعلی متوقف شده‌اند را به حرکت دربیاوریم. بیشتر موضوعات این لایحه حول صنعت ساختمانی است.

او در پاسخ به سوالی در خصوص اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس، گفت: تصمیم‌گیری در این باره در حدود اختیارات ستاد ملی کرونا است که این موضوع در آن مطرح است. تنها نگرانی این است که آیا امکان تامین ماسک به صورت گسترده برای مردم وجود دارد یا خیر.

حناچی تاکید کرد: در ستاد کرونا تاکید بر این شد که بعد از بخش درمان و نیاز بیمارستان‌ها حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل عمومی در اولویت تامین ماسک و مواد ضدعفونی قرار گیرد و ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده با حداقل قیمت در اختیار قرار گیرد. اگر ستاد این ملاحظات را بپذیرد، ‌این کار در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس بررسی خواهد شد و اکنون در حال بحث است.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه امکان رعایت فاصله‌گذاری در اتوبوس‌ها وجود ندارد، گفت: برای تامین کمبود ناوگان، اورهال کردن هزار دستگاه اتوبوس و خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار است و امیدواریم با کمک دولت این موضوع محقق شود. خرید دستگاه‌های اتوبوس به طور ترکیبی از داخل و خارج از کشور خواهد بود.

او با اشاره به تشدید ترافیک در محدوده مرکزی پایتخت، در خصوص اجرای طرح ترافیک گفت: در حوزه ترافیک تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم اما گزارش‌های خود را در این بخش ارائه کردیم. ترافیک در مرکز پایتخت به حدی افزایش پیدا کرده که معابر قفل شده‌اند. گزارش‌های حمل و نقل و ترافیک واصله به ستاد ملی کرونا ارسال شده و درخواست شده است روشی تنظیم شود که فشار به حمل و نقل وارد نشود و محدودیت‌های طرح ترافیک همراه با ساعت کاری باشد.

شهردار تهران افزود: باید در حوزه محدودیت‌های ترافیکی تجدیدنظر شود.

کد خبر 505178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha