مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: در راستای ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۲ بقعه استان راه‌اندازی می‌شود.

نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام عباس اسکندری اظهار کرد: یکی از سیاست‌های جدید سازمان اوقاف، ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه است. بر این اساس طرح راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برای ۱۲ بقعه استان قم در نظر گرفته و اجرایی خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد: ظرفیت تولید این نیروگاه‌ها در مجموع ۳۴۰ کیلووات است و برای راه‌اندازی این تعداد صفحات خورشیدی در بقاع متبرکه، ۳ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری برق متصل می‌شوند و خرید تضمینی ۲۰ ساله دارند که طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده و در سال ۹۹ نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۴ بقعه دیگر هم راه‌اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه از طریق عوائد و نذورات مردمی اداره می‌شوند و بودجه مصوب دولتی ندارند به همین دلیل و با توجه به سیاست‌های سازمان اوقاف به منظور ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه، یکی از راهکارها، استفاده از طرح خرید تضمینی ۲۰ ساله وزارت نیرو است و بر این اساس، احداث نیروگاه‌های خورشیدی تولید برق کوچک مقیاس (پشت بامی) در ۱۲ بقعه در دستور کار اوقاف استان قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: مجوزهای لازم از شرکت توزیع نیروی برق استان قم برای احداث نیروگاه خورشیدی اخذ شد. با تأمین اعتبار لازم، این نیروگاه‌های کوچک مقیاس از ۳ ماه آینده وارد مدار تولید می‌شوند.

وی گفت: در گام دوم و طی سال آینده، ۱۴ بقعه دیگر برای اخذ مجوز و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار می‌گیرد. همچنین اداره کل اوقاف استان قم آمادگی کاملی برای جذب کمک‌های خیرین و واقفان برای مشارکت در این‌گونه طرح‌ها دارد و اگر افرادی بخواهند از این طریق به بقاع متبرکه کمک کنند، می‌توانند به ادارات اوقاف استان مراجعه کنند.

کد خبر 505155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha