مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اعلام کرد: کتابخانه‌های عمومی استان به‌دلیل رفع نشدن خطر شیوع کرونا تا نوزدهم اردیبهشت ۹۹ همچنان تعطیل هستند.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پریسا کرمی اظهار کرد: با توجه به تداوم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و عمل به توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، کتابخانه‌های عمومی کشور تا ۱۹ اردیبهشت ماه دایر نخواهند بود و فعالیت های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها همچنان در فضای مجازی ادامه خواهد داشت.

کرمی گفت: این تعطیلی شامل ستاد مرکزی و ادارات شهرستانی این مجموعه نمی‌شود و نیروهای ستادی کتابخانه‌های عمومی گیلان به طور نوبتی در محل کار حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و الزام قرنطینه خانگی فعالیت این نهاد در بخش فضای مجازی افزایش یافت که مسابقه کتابخوانی و دعوت مردم به پویش‌های متعدد کتاب‌خوانی از این فعالیت‌هاست و دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در فضای مجازی برگزار می‌شود.

کرمی ادامه داد: این جشنواره در ۳ بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی در دو شیوه مکتوب و الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در بخش الکترونیک هم  به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir  یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

وی گفت: به دلیل شرایط پیش آمده از مردم استان می‌خواهیم که از دنیای کتاب‌های مجازی غافل نشوند و به شبکه مجازی کتابخوانان بپیوندند.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان بیان کرد: شبکه مجازی کتابخوانان در سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جانمایی شده و فرصت مغتنمی برای گذراندن این روزهاست.

کرمی ادامه داد : پویش‌های ترویجی متعددی برای اهتمام و ترغیب به کتابخوانی شکل گرفته و جریمه امانات کتاب نیز بخشوده شده است.

وی از مردم خواست در بحران مبارزه با کرونا به دنیای شگفت انگیز کتاب سفر و فرزندان خود را  به کتابخوانی تشویق کنند.

وی تصریح کرد : هرگونه تغییر در ساعات فعالیت کتابخانه‌ها، نحوه خدمات رسانی به مراجعان و نیز موارد دیگر از طریق پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان به نشانی www.gilanpl.ir   به آگاهی عموم مردم خواهد رسید.

 در پی شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری؛ کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از اوایل اسفندماه ۹۸ تعطیل اعلام شده‌است.

کد خبر 505153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha