معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفانه شاهد وجود آگهی‌های فروش وام ازدواج در فضای مجازی هستیم و به همین منظور از پلیس فتا و نهادهای قضایی درخواست برخورد قانونی با این موارد داریم.

وام ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدمهدی تندگویان درباره آگهی فروش وام ازدواج شبکه‌های مجازی، گفت: متأسفانه طی چند سال اخیر فروش وام ازدواج در فضای مجازی رواج یافته و ما نیز تذکرات لازم را به نهادهای مسئول داده‌ایم اما تا کنون برخورد خاصی با این موارد نشده است.

تندگویان افزود: اخیراً با پلیس فتا نیز مکاتباتی در خصوص برخورد با آگهی‌های تبلیغاتی فروش وام ازدواج در برنامه‌هایی نظیر دیوار داشتیم و امیدوارم برخورد قانونی منجر به پایان یافتن این موضوع شود. به علاوه در پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های متعدد نیز آگهی‌های مشاوره برای دریافت وام ازدواج یا انتقال غیرقانونی وام در حال فعالیت هستند که با دریافت مبالغی، اقدام به کلاهبرداری در این زمینه می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه جوانان برای دوری از دام کلاهبرداران مجازی، تصریح کرد: این موارد را به مرجع قانونی اطلاع داده‌ایم و مردم نیز باید نسبت به این اقدامات جعلی هوشیار باشند.

تندگویان گفت: پیش‌تر نیز فروش انواع وام‌ها در کشور رواج داشته اما فروش وام ازدواج موضوع دیگری است. چرا که با شخصیت یک انسان مرتبط است و نمی‌توان برای دریافت وام با زندگی افراد بازی کرد یا از آنها سوءاستفاده کرد.

  • لزوم اعمال محدویت‌های قانونی برای دریافت‌کنندگان وام

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره علل افزایش آگهی‌های فروش وام ازدواج، اظهار کرد: متأسفانه یکی از دلایل این امر بی‌توجهی قانونگذار به اعمال شرایط خاص برای دریافت وام ازدواج است. با توجه به افزایش مبلغ وام باید شرایط و ضوابط خاصی برای متقاضیان لحاظ و جامعه هدف واقعی دریافت‌کنندگان وام مشخص شود تا از سوء استفاده در این موضوع جلوگیری شود.

تندگویان گفت: با وجود اعلام معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به قانونگذار و مجلس برای اعمال محدودیت، شرایط خاصی برای این موضوع در نظر گرفته نشد و به همین جهت شاهد سوءاستفاده‌های متعددی از این مبلغ به ویژه در مناطق کم‌برخوردار هستیم. تا زمانی که محدودیت‌های قانونی برای دریافت وام ازدواج از قانون اعمال نشود، این اتفاق ادامه خواهد داشت.

این مسئول تاکید کرد: درخواست ما از مجلس یازدهم، رسیدگی به شرایط دریافت وام ازدواج و اعمال محدودیت برای دریافت‌کنندگان است. به هیچ وجه به دنبال وضع قوانین و شرایط سخت‌گیرانه برای پرداخت وام ازدواج نیستیم بلکه به دنبال قوانینی برای برخورد قاطع با کلاهبرداران و سوءاستفاده کنندگان از موضوع وام ازدواج هستیم.

کد خبر 505093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha