کودک مبتلا به کرونا در اصفهان برای نخستین بار در کشور تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفت.

جراحی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، مرصاد، کودک اصفهانی که بیماری زمینه‌ای جسم کوچک او را مستعد ابتلا به ویروس کرونا کرده بود، این روزها از روی تخت بیمارستان چمران اصفهان لبخند می‌زند؛ لبخندی که البته پس از پشت سر گذاشتن تجربه‌ای سخت حالا شیرین‌تر از قبل است.

مرصاد که سابقه جراحی آپاندیس هم داشته، پس از تشخیص ابتلا به کوید ۱۹ در بیمارستان بستری می‌شود، اما پزشکان معالج او تصمیم می‌گیرند برای نجات جانش دست به عملی پرریسک بزنند و برای نخستین بار در ایران، یک کودک مبتلا به کرونا را در بیمارستان چمران اصفهان تحت عمل جراحی قلب باز قرار دهند.

پزشک معالج مرصاد شرایط بیمار را این‌گونه توضیح داد:پس از انجام یکی دو آزمایش از مرصاد، تست کرونای او مثبت شد. در ادامه کودک به کما رفت و پس از اقدامات درمانی حال او بهبود پیدا کرد و از دستگاه جدا شد، اما متأسفانه بیمار پس از چند روز دچار ایست قلبی-تنفسی شد که با کمک پزشکان به زندگی بازگشت.

وی از شرایطی گفت که عفونت به قلب و ریه مرصاد غلبه یافت و ادامه داد: وقتی متوجه شدیم قلب و ریه بیمار دچار عفونت شده تصمیم گرفتیم برای اولین بار در کشور یک بیمار مبتلا به کرونا را مورد عمل جراحی قلب قرار داده و ترشحات چرکی و توده‌های داخل قلب و ریه او را خارج کنیم.

پزشک بیمارستان چمران اصفهان تأکید می‌کند که از متخصصان سوال کرده و متوجه شده این عمل پیش از این برای بیماران مبتلا به کرونا انجام نشده است.

وضعیت جسمانی مرصاد باعث می‌شود بیمارستان چمران به سرعت شرایط عمل جراحی را فراهم کند. به همین منظور یک اتاق عمل مستقل و آی‌سی‌یو با تمام پرسنل موردنیاز به این بیمار اختصاص می‌یابد.

به گفته پزشک معالج مرصاد، او حالا و پس از عمل جراحی سنگینی که از سر گذرانده شرایط خوبی دارد و خود مرصاد نیز می‌گوید کرونا را هم شکست داده است.

مادر مرصاد خارج از بخش ایزوله ماسک بر صورت دارد، با چهره‌ای نگران و در عین‌حال امیدوار به آینده. وی می‌گوید پسرش هم‌اکنون در بخش ایزوله بیمارستان چمران بستری است و پزشکان معالجش عنوان می‌کنند که حال او روز به روز بهتر می‌شود.

مرصاد همیشه در خانه بوده و به همین دلیل مادر نمی‌داند پسرش چطور به کرونا مبتلا شده اما احتمال می‌دهد که شاید شغل پدر مرصاد که آرایشگری است در این امر بی‌تأثیر نبوده باشد ولی هنوز نمی‌داند این احتمال چقدر واقعیت دارد.

مرصاد حالا از روی تخت بخش ایزوله مرکز قلب شهد چمران اصفهان به زندگی سلام دوباره داده و منتظر است که با تکمیل فرآیند درمان به خانه بازگردد.

کد خبر 505085

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha