رییس شورای شهر تهران از ارائه لایحه‌ای توسط شهرداری برای تدوین بسته‌های محرک اقتصادی در شرایط کرونایی خبر داد.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز یکشنبه پیش از حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که صبح امروز جلسه هم‌اندیشی با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: در این جلسه در خصوص نامه وزیر ارشاد و مسائل مربوطه در مورد آمارها مسائلی بررسی شد. همچنین اعضای شورای شهر در خصوص احتمال آغاز موج دوم شیوع کرونا در تهران با توجه به آغاز فعالیت‌های اقتصادی و افزایش حضور مردم در سطح شهر ابراز نگرانی کرده و پیشنهاداتی در این خصوص که چه اقداماتی باید در موج دوم کرونا داشت، بیان شد.

وی با بیان این‌که در جلسه صبح امروز شهردار تهران در خصوص ارائه‌ لایحه دوفوریتی پیرامون ارائه بسته‌های محرک اقتصادی در شرایط کرونایی ارائه کرد، اظهار کرد: امروز قرار است این لایحه دو فوریت بررسی شود.

رییس شورای شهر تهران در خصوص سرانجام زباله‌سوز چینی، گفت: متخصص مسائل زباله‌سوز نژادبهرام است چرا که متر به متر وضعیت زباله‌سوز را رصد می‌کند و به نظرم حالا این زباله‌سوز نزدیک دماغه هند است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این زباله‌سوز به قم می‌رود یا تهران، اظهار کرد: این بحث انحرافی است و این زباله‌سوز نیست بلکه دستگاه امحاء زباله‌های بیمارستانی است که در هر ساعت حدود یک تن زباله‌های بیمارستانی را امحاء می‌کند.

وی در خصوص نامه وزیر ارشاد به وی در خصوص انتشار اخبار و گفت‌وگوهای اعضای شورای شهر با رسانه‌ها در مورد آمار کرونا، ادامه داد: در این زمینه فتنه‌انگیزی نکنید.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت آمارها را به تفکیک استان به اعضای شورای شهر داده یا نه، گفت: از کجا می‌دانید که نداده است؟ این‌که علنی اعلام نشده که آمار داده‌اند یا نه به معنای این نیست که آمار نداده‌اند.

  • احتمال بررسی ترافیک تهران در ستاد کرونا

محسن هاشمی همچنین در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، بر لزوم توجه به فقرا و نیازمندان در این ماه مبارک تأکید کرد و گفت: ماه رمضان امسال متفاوت از سال‌های گذشته است و امیدوارم مردم با سلامتی این ماه را پشت سر بگذارند.

وی با بیان این که یکی از ویژگی‌های ماه رمضان توجه به نیازمندان و فقرا است، تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که کرونا مشکلات معیشتی را دوچندان کرده، لازم است که توجه بیشتری به فقرا داشته باشیم و به همین دلیل از همه مردم به خصوص شهرداری تهران می‌خواهم که به موضوع فقرا توجه کند.

هاشمی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز شوراها گفت: لازم است که این روز را به خانواده 110 هزار نفری شوراهای شهر و روستا تبریک بگویم؛ اما دقت داشته باشید از دوره پنجم شورا تنها 16 ماه باقی مانده و لازم است که با توجه به اعتماد بی‌سابقه مردم، مدیریت شهری را در این دوره باقی‌مانده ارتقا دهیم و مطالبات شهروندان را پاسخ دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که از دولت و دست‌اندارکاران کشور می‌خواهم که بر اساس قانون اساسی اختیارات داده شده را به این نهاد مردمی بیش از بیش قرار دهند تا بتوانیم به وظایف محلی خود عمل کنیم، ادامه داد: همانطور که می‌دانید هنوز دو سوم اختیارات شوراها به مدیریت شهری تفویض نشده است و این مسئله سبب شده که ما نتوانیم بسیاری از مطالبات مردمی را پاسخ دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ورود سرمایه‌های شهرداری به بورس گفت: سرمایه‌های عظیم شهر تهران در بازار سرمایه باید وارد شود که هم مدیریت بهتر شده و هم سرمایه‌های شهر حفظ شود.

هاشمی افزود: امروز شهردار تهران یک لایحه دو فوریتی با موضوع ارائه بسته محرک اقتصادی در شرایط بحران کرونا ارائه می‌کند که از وی خواستیم با توجه به این که می‌خواهد در ستاد ملی کرونا شرکت کند، در ابتدای جلسه این دو فوریت را تشریح کند؛ چرا که احتمالا در مورد ترافیک تهران در جلسه امروز ستاد ملی کرونا صحبت می‌شود.

کد خبر 505080
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha