یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

گونه‌های مختلفی از گیاهان دارویی را می‌توان در کشور تولید کرد که درآمد آن حتی از نفت بیشتر باشد.

گیاهان دارویی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، مازندران گفت: باتوجه به سطح زیر کشت گیاهان دارویی این شهرستان و شرایط اقلیمی، آب و هوایی که در کشور وجود دارد گونه‌های گیاهان دارویی مختلفی را می‌توان در کشور تولید کرد که درآمد آن حتی از نفت بیشتر باشد.

وی با تاکید بر لزوم کشت گیاهان دارویی افزود: گیاهان دارویی می‌توانند با کمی مراقبت در اراضی شیب‌دار و دیم تولید شوند.

اسلامی گفت: در سال‌های اخیر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، کم بودن اثرات جانبی و همچنین سازگار بودن با محیط‌زیست روز به روز در حال افزایش است و مصرف گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مناسب است.

وی در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی افزود: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت و روماتیسم، فشار خون از دلایل گرایش مردم به گیاهان دارویی است.

اسلامی گفت: بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت‌های خوبی دارد. گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی مواجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: گیاهان دارویی به عنوان ذخایر و گنجینه‌های ژنتیکی می‌تواند بزرگترین ثروت ملی برای استان باشد که ۱۹ گونه شناخته شده در استان وجود دارد و سهم شهرستان آمل در تولید گیاهان دارویی ۵۰ هکتار است.  

کد خبر 505073
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha