مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل از آن ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است.

تصادف

به‌گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، بهتاش خانی‌آباد گفت: آمار مرگ و میر حوادث مختلف و همچنین مراجعه‌کنندگان به مراکزپزشکی قانونی سطح استان به دلیل نزاع در سال ۹۸ در مجموع ۳۴۵ نفر است که بر اثر حوادث رانندگی در راه‌های برون شهری، درون شهری و روستایی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در سال ۹۷ بر اثرحوادث رانندگی ۳۹۱ نفر جان خود را از دست داده بودند، تعداد فوت شدگان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کاهش ۱۱، ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان ادامه داد: براساس آمار مراکز پزشکی قانونی سطح استان، از ۳۴۵ نفر فوت شدگان سال ۹۸، ۲۷۱ نفر در جاده‌های برون شهری، ۴۵ نفر در جاده‌های درون شهری و ۲۹ نفر دیگر در جاده‌های روستایی فوت کرده‌اند.

خانی آباد یادآور شد: همچنین از ۳۴۵ نفر فوت شده سال گذشته ۲۶۶ نفر مرد و ۷۹ نفر زن بودند و این در حالی است که از ۳۹۱ نفر فوت شده سال ۹۷، ۳۰۷ نفر مرد و ۸۴ نفر دیگر زن بودند.

مراجعه بیش از ۱۰ هزار نفر به دلیل نزاع به ادارات پزشکی قانونی

وی به آمار مراجعه‌کنندگان به مراکز پزشکی قانونی بر اثر نزاع اشاره کرد و افزود: در سال ۹۸ مراجعه کنندگانی که به دلیل نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان کردستان مراجعه کردند ۱۰ هزار و ۸۴۷ نفر بوده است که نسبت به سال ۹۷ که تعداد مراجعه کنندگان ۱۰ هزار و ۷۰۷ نفر بوده است، ۱.۳ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: ازکل مراجعه کنندگان نزاع در سال ۹۸ تعداد ۸ هزار و ۳۱ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۱۶ نفر دیگر زن بودند و این در حالی است که از کل مراجعه کنندگان سال ۹۷ تعداد ۷ هزار و ۸۶۶ نفر مرد و ۲ هزار و ۸۴۱ نفر زن بودند.

مرگ ۴۲ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

خانی آباد اظهارکرد: همچنین در سال ۹۸ در استان کردستان ۴۲ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که نسبت به ۳۵ نفر فوت شدگان سال ۹۷ رشد ۲۰ درصدی را داشته است.

وی افزود: بر اساس آمار مرکز پزشکی قانونی کردستان از ۴۲ نفر فوت شدگان مصرف مواد مخدر سال ۹۸، ۳۸ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند در حالی که هر ۳۵ نفر فوت شدگان سال ۹۷ مرد بودند.

فوت ۱۸ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان به آمار فوت شدگان بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن خبر داد و ادامه داد: سال ۹۸ در استان کردستان ۱۸ نفر بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند که نسبت به ۱۶ نفر فوت شدگان سال ۹۷ رشد ۱۲.۵ درصدی را داشته است.

خانی آباد یادآور شد: از ۱۸ نفر فوت شدگان گاز گرفتگی سال گذشته ۱۶ نفر مرد و دو نفر زن بودند و این در حالی است که از ۱۶ نفر فوت شدگان سال ۹۷، ۱۳ نفر مرد و سه نفر دیگر زن بودند.

مرگ ۲۰ نفر بر اثر غرق شدگی در آب‌های کردستان

وی بیان کرد: در سال ۹۸، ۲۰ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که نسبت به ۲۱ نفر فوت شدگان سال ۹۷ کاهش یک درصدی را داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان کردستان از ۲۰ نفر فوت شدگان سال ۹۸ تعداد ۱۶ نفر مرد و چهار نفر زن بودند، در حالی که کل فوت شدگان سال ۹۷ مرد بودند.

کد خبر 505058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha