رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۶ هزار هکتار عملیات بیابانزدایی سال گذشته با هدف حفظ پوشش گیاهی و مقابله با فرسایش بادی در استان انجام شد.

بیابان‌زدایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی ترابی روز یکشنبه ۷ اردیبهشت  ابراز داشت: طرح‌های بیابانزدایی در سال گذشته در قالب طرح‌هایی مانند نهال‌کاری، آبیاری و مراقبت، ایجاد بادشکن اطراف مزارع، مدیریت‌ روان‌آب و بذرپاشی انجام شد.

وی ادامه داد:  از مجموع ۶ هزار هکتار عملیات بیابانزدایی در استان سمنان در سال گذشته ۲ هزار و ۷۵۰ هکتار نهال‌کاری، ۶۰ کیلومتر بادشکن اطراف مزارع و بقیه دیگر اقدامات بیابانزدایی انجام شده است.

وی گفت: سال ۹۷ اعتباری برای بیابانزدایی تخصیص نیافته بود و تنها در حدود پنج هزار هکتار آبیاری و مراقبت انجام شد.

ترابی تصریح کرد: طرح‌های بیابانزدایی در استان سمنان با اولویت مناطق در معرض فرسایش بادی و کانون‌های گرد و غبار اجرا می‌شود.

رییس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: نزدیک به ۵۵۰ هزار هکتار از مناطق بیابانی استان کانون فرسایش بادی است و حدود ۲۰ درصد  مناطق در اولویت  اقدام‌های بیابانزدایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه به جز شهرستان مهدیشهر که مناطق بیابانی ندارد، در سراسر استان سمنان عملیات بیابانزدایی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۱۰ هزار هکتار در استان سمنان تا کنون جنگل‌کاری اجرا شده که نقشی مهم در بیابانزدایی داشته است.

ترابی اظهار داشت: سال گذشته  بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای بیابانزدایی در استان اختصاص یافت که بیش از نیمی از این اعتبارات تخصیص یافت و قول‌هایی برای تخصیص باقیمانده اعتبارات اختصاص یافته داده شده است.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

کد خبر 505047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha