یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: قیمت زولبیا و بامیه در ماه‌مبارک‌رمضان امسال در بازار این استان نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۸، ۱۶ درصد بیشتر شد.

زولبيا وباميه

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد سردارزاده افزود: قیمت زولبیا و بامیه توسط اتحادیه قنادان استان کردستان تعیین و به تصویب کارگروه تنظیم بازار نیز رسیده است، هرکیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز به قیمت ۲۲ هزار تومان و نرخ درجه یک آن هرکیلوگرم ۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی قیمت هرکیلوگرم زولبیا و بامیه درجه ۲ در بازار استان را ۱۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میزان افزایش قیمت زولبیا و بامیه در نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه آن به‌ویژه گرانی شکر اتفاق افتاده است.

سردارزاده تاکید کرد: بازرسان این سازمان در ماه‌مبارک‌رمضان به‌طور ویژه برعرضه کالاهای اساسی در بازار نظارت دارند و مردم هم درصورت مشاهده هرگونه تخلف و گران‌فروشی می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و موارد تخلف را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از یکم اسفند سال ۹۸ تا ۳۱ فروردین سال ۹۹، ۱۸ هزار و ۴۴۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در بازار استان انجام شد، اظهارکرد: در نتیجه این بازرسی‌ها توسط کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ۸۳۶ تخلف احراز شد.

سردارزاده با بیان اینکه تخلفات احراز شده در قالب ۷۰۷ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال شده است، اضافه کرد: در این مدت ۹۲۶ مورد گزارش مردمی به شیوه تلفنی، کتبی و حضوری نیز در خصوص تخلفات صنفی به این سازمان ارائه شده است.

کد خبر 505002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha