کافه‌بازار در گزارشی براساس رفتار ۴۲ میلیون کاربر ایرانی اندروید نشان داده شیوع کرونا در کسب‌وکارهای صنعت برنامه و موبایل ایران چه تأثیری گذاشته است. 

اپلیکیشن بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، کافه‌بازار با این هدف این گزارش را تهیه کرده است که در شرایط فعلی بتواند سیاستگذاران را در اتخاذ تصمیم‌های بهتر برای صنعت موبایل و بازی یاری کند و افقی از رفتار کاربران را به صاحبان کسب‌وکار نشان دهد. 

بعد از انتشار این گزارش، تعداد کاربران برنامه بازار به ۴۳ میلیون کاربر رسید و رکورد تازه در بازار بازی موبایلی ثبت شد! از یک اسفند، اعلام شیوع ویروس کرونا در کشور، تا ۱۵ فروردین کاربران ۳۱۴ میلیون برنامه دانلود داشته‌اند. 

  • کدام بازی بیشترین دانلود را داشته است؟

به استناد گزارش برنامه «بازار»، ‌در هفته دوم فروردین رکورد خرید و دانلود بازی ۹ ساله اخیر بازار زده شد و کاربران ۲۲ میلیون بازی دانلود کرده‌اند. همه دسته‌های بازی در ۴۵ روز اخیر بازار رشد را تجربه کرده‌اند و این نشان می‌دهد مردم چقدر به دنبال بازی موبایلی هستند و می‌خواهند از این طریق سرگرم شوند. 

دو بازی ایرانی «دریفت بی‌نهایت ۲» و «ادابازی (پانتومیم)» با رشدهای بسیار بالا صدرنشین میزان رشد نصب هستند.

کسب‌وکارهای موبایلی در سه دسته سیروسفر، ورزشی و آب‌وهوا روند کاهشی داشته‌اند. زنگ خطر برای این کسب‌وکارها زده شده است. 

  • برنامه‌های حوزه سلامت رکورد دانلود را شکست

پیامک‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک رکورد بزرگ بین اپلیکیشن‌های بازار رقم زده است. 

روزهای اول اپلیکیشن AC۱۹ به ‌عنوان برنامه رسمی ستاد مقابله با کرونا معرفی شد که برای ارزیابی علائم کرونا در مخاطبان اپلیکیشن و اطلاع‌رسانی درباره آمار کرونا کاربرد داشت. در همان روز اول معرفی AC۱۹ از طریق پیامک‌های V.Behdasht رکورد تعداد نصب در یک روز شکسته شد و بیش از یک میلیون نفر این اپلیکیشن را ظرف مدت ۲۴ ساعت نصب کردند.

اپلیکیشن ماسک که اخیرا ستاد مقابله با کرونا آن را معرفی کرده، دیگر رکورددار رشد تعداد نصب در بازار است. این رکوردشکنی‌ها محدود به برنامه‌های رسمی نیست. حتی برنامه‌های غیررسمی حوزه درمان هم رشد قابل ‌توجهی را پشت ‌سر گذاشته‌اند. 

گزارش بازار از روزهای بعد از شیوع بیماری کرونا نشان می‌دهد مخاطبان اپلیکیشن پزشکت در این روزها رشد ۳۰ برابری داشته است. به عبارت دقیق‌تر، تعداد نصب فعال این اپلیکیشن ۲ هزار و ۶۷۰ درصد رشد را پشت ‌سر گذاشته است. 

اپلیکیشن‌های گهواره و سفیران سلامتی دیگر اپلیکیشن‌های درمانی‌اند که در این روزها محبوبیت پیدا کرده‌اند.

کد خبر 504994

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیلوفر IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 0
    خوب