شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲ میلیون و ۸۳۳ هزار نفر و جان‌باختگان به ۱۹۷ هزار و ۳۵۴ نفر رسید. در این میان آمریکا با حدود ۹۳۰ هزار مبتلا و بیش از ۵۲ هزار فوتی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید۱۹ در جهان است.

آمار کرونا 6 اردیبهشت

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۳۴ بیمار جدید به مبتلایان کرونا اضافه شده‌اند. کیانوش جهانپور همچنین اعلام کرد با افزوده شدن ۷۶ فوتی در یک روز گذشته، تعداد جان‌باختگان بر اثر کووید۱۹ در ایران به ۵۶۵۰ نفر رسید. در همین حال تعداد کل بیماران به ۸۹ هزار و ۳۲۸ نفر افزایش پیدا کرده است. وزارت بهداشت ایران می‌گوید از این تعداد بیش از ۶۸ هزار نفر بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

«یورونیوز» آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ خورشیدی (۲۵ آوریل ۲۰۲۰ میلادی) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.

  • فرانسه؛ ۳۶۹ جان‌باخته در ۲۴ ساعت

تعداد قربانیان ویروس کرونا در فرانسه تا روز شنبه به ۲۲ هزار و ۶۱۴ نفر رسید. تنها در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۹ مورد مرگ و میر در این کشور ثبت شده است. 

  • تعداد قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا از ۲۰ هزار نفر گذشت

به گفته مقامات بریتانیا تعداد مرگ و میر ناشی ار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به ۲۰ هزار و ۳۱۹ نفر رسید. بریتانیا پنجمین کشوری است که بیماری کووید ۱۹ بیش از ۲۰ هزار نفر را قربانی خود کرده است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۳ نفر در بریتانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

  • تعداد جان‌باختگان ویروس کرونا در اروپا به بیش از ۱۲۰ هزار نفر رسید

بر اساس آمار رسمی تا ظهر روز شنبه در کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و انگلستان در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.
با وجود اینکه تقریبا در تمام کشورهای اروپایی مقررات سفت و سخت قرنطینه‌ای جاری است اما همچنان تعداد قربانیان ویروس کرونا در این قاره بالا گزارش می‌شود. در میان این کشورها ایتالیا با ۲۵ هزار ۹۶۹ بیشترین تعداد جان‌باختگان را به ثبت رسانده است. پس از ایتالیا به ترتیب در اسپانیا با ۲۲ هزار ۹۰۲، فرانسه با ۲۲ هزار و ۲۴۵ و بریتانیا با ۲۰ هزار و ۳۱۹ بیشترین تعداد قربانیان را به ثبت رسانده‌اند.

  • کرونا در آفریقا؛ آفریقای جنوبی بیشترین مبتلا، الجزایر بیشترین فوتی

گزارش روزانه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در آفریقا نشان می‌دهد، کشور آفریقای جنوبی همچنان بیشترین تعداد ابتلا به ویروس کرونا را در این قاره به ثبت رسانده‌است. این در حالی است که بیشترین تعداد جان باختگان در اثر کووید-۱۹ متعلق به الجزایر است. 
این گزارش همچنین هشدار می‌دهد مشکلات در سیستم‌های مراقبت پزشکی و همچنین موارد ثبت نشده کرونا در این قاره می‌تواند منجر به دو برابر شدن تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری نسبت به مالاریا شود. مالاریا  موجب جان‌باختن حدود ۷۰۰ هزار نفر انسان شده بود. 

  • افزایش تعداد مبتلایان در افغانستان به بیش از ۱۴۰۰ نفر

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده شده است. بر این اساس تعداد کل مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۱۴۶۳ نفر رسیده است. 

کد خبر 504965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha