مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: به‌کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز اشتغال به صورت موقت، دائمی و روزمرد ممنوع است و مشمول جریمه می‌شود.

اشتغال

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، محمدتقی آبایی افزود: آن دسته از کارفرمایانی که به هر نحوی از خدمات اتباع خارجی استفاده می‌کنند، باید نسبت به قطع رابطه با تبعه یا اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.

وی افزود: در صورتی که به این موضوع از سوی کارفرمایان توجهی نشود، طبق مقررات کارفرمای متخلف به ازای هر روز به‌کارگیری اتباع بدون مجوز اشتغال در سال ۹۹، به مبلغ ۳ سمیلیون و ۵۹ هزار و چهار ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار تخلف، این جریمه به ازای هر روز دو برابر خواهد شد.

آبایی تاکید کرد: در استان مرکزی تنها در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان اتباع خارجی مجاز به فعالیت هستند و تمامی این افراد نیز باید مجوز لازم را از ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: در مجموع ۵۳۸۷ کارت اشتغال اتباع خارجی در استان صادر شده است که در اراک ۱۳۰۵ کارت، در دلیجان ۸۶۴ کارت و در ساوه ۳۲۱۸ کارت تاکنون برای فعالیت اتباع خارجی صادر شده و همچنین کارت کارهای موقت تمدید و صادر شده برای اتباع کشورهای افعانستان و عراق در سال گذشته است.

کد خبر 504786
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha